Spoločnosť FromSoftware, sa evidentne nechcela dostať do akejsi škatuľky zvanej "Souls" a tak sa jedného krásneho dňa rozhodli zaklopať na dvere gigantického loga Activision a hodiť im na stôl niečo nové, podľa ich slov odosobnené od série Dark Souls. Výsledkom je blížiace sa vydanie (22. 3. 2019) novej akčnej RPG Sekiro: Shadows Die Twice, ktoré sme paradoxne ešte krátko pred predstavením považovali za návrat kultového Tenchu.
Vďaka spoločnosti JRC, ktorá je zároveň aj naším partnerom, sme boli uplynulý víkend pozvaný na menšiu demo ochutnávku ešte pred samotným vydaním finálneho produktu. Celá akcia sa zbehla v pražskej predajni v centre Chodov, kde bolo dostupných hneď šesť stojanov s konzolou PlayStation 4 PRO a už spomínaným Sekiro-m. Demo už od pohľadu síce vykazovalo oblasť použitú v ukážke z minuloročného Gamescomu, ale narozdiel od Kolína, kde sme hru rovnako testovali, bola aktuálna technická stránka rozhodne oveľa lepšia.
Aj preto som neodmietol možnosť skúsiť sa dostať do tej správnej samuraj nálady a pustil som sa do boja. Hidetaka Miyazaki si síce môže vravieť čokoľvek o tom, ako Sekiro nie je Dark Souls a ako sa snažia prísť s niečím novým, ale pokiaľ si odmyslím špeciálny hák u hlavného hrdinu, ktorý je priamo naviazaný na prepínanie rôznych zbraní (hviezdice, plameňomet a podobne) tak Sekiro: Shadows Die Twice je projekt postavený na väčšine nosných pilierov, ktoré sú, a už aj navždy budú, spojené s IP Souls. Tak či onak to neberte ako nejakú kritiku, ba naopak.
Ja osobne som stále milovník zbierania duší a tak vo mne Sekiro jednoducho z pochopiteľných a hore spomenutých dôvodov, správne evokuje akési nové smerovanie overených FromSoftware nápadov a celkovej technickej štylizácie. Čo som sa ale skutočne zarazil, defacto druhý raz po Kolíne nad Rýnom, bola oveľa vyššia obtiažnosť oproti DS. Sekiro je už od prvej minúty evidentne náročnejší a to pochopíte už pri druhom a tretom súperovi, čo sa vám hodí do cesty. Je tu preto väčší dôraz kladený na stealth a správne nastavenie zbraní do konkrétnych súbojov. Na jedného sa hodí vystreliť, na druhého skočiť a na tretieho... no veď to poznáte. Nikto vám tu však nebude radiť a tak si už tradične musíme na všetko prísť sami. Z demo verzie, zažitej v príjemnej atmosfére predajne JRC, som teda opäť musel krotiť vášne a smrť prijať pekne v tichosti, ako hrdý samuraj.
Už sa nemôžem dočkať, až si zahrám plnú verziu, ale úprimne, vôbec nezávidím kolegovi (nazdar Bory), ktorý má Sekiro pre vás komplexne a čo najrýchlejšie zrecenzovať. Bude to slušné peklo.