Kirby's Epic Yarn

Kirby's Epic Yarn - recenze
Kirby's Epic Yarn - recenze
12:00, 25.10.2019

Nintendo si aj tento rok dalo za cieľ ešte z posledných síl tlačiť handheld 3DS do lepších čísiel, keďže už ani na domácej japonskej scéne sa v jeho prípade nedá hovoriť o nejakom stabilnom úspechu. Aj preto nedávno na scénu dorazil ďalší zo zástupov portov, ktoré N stihlo preniesť z Wii respektíve WiiU na svoj striktný handheld. Kirby's Epic Yarn, ako deväť ročná plošinovka s roztomilým grafickým artom a zábavnou kooperáciou, je isté lákadlo k vytiahnutiu dávno odloženej konzoly, avšak čo nové prináša a aká je výsledná kvalita prenosu na 3DS, o tom si dnes spoločne povieme svoje.

Nezaujímavý príbeh nanešťastie ostal.

Klik pro zvětšení (Kirby's Epic Yarn - recenze)

Začneme najväčším prekvapením, teda z môjho pohľadu, ktoré je však negatívnej povahy. Dokážem tak nejak prejsť fakt, že vám u osemročnej hry nikto nebude meniť príbeh a jeho nudnú pointu, ostatne na to sme si u tejto série už tak nejako zvykli (Kirby sa jedného dňa dostane do krížku s čarodejom a ten ho za trest uvrhne do krajiny bavlniek), ale aby autori vytiahli z obsahu vôbec to najzábavnejšie z pôvodnej verzie, to je na pováženie. Hovorím o kooperácii, ktorá vo Wii verzii plnila väčšinový podiel atmosféry. Kooperácia pre dvoch asi však pri vývoji robila určité technické bloky, s ktorými sa štúdio Good-Feel nedokázalo vyrovnať, každopádne absencia zdieľania zážitkov je práve u tohto projektu pre mňa dosť zásadná. Aby sme ale nezačali úplne na negatívnej vlne, určite musím spomenúť možnosť aktivácie Street Pass funkcie, ktorá vám otvorí brány do dizajnérskych výtvorov hráčov okolo vás. Vysvetlím nižšie.

Nečakajte žiadnu formu 3D efektu.

Bavlnka, nitka, gombík, stužka alebo motúzik. To sú bežne videné veci aj z našej domácnosti, na ktorých sa vývojári rozhodli stavať samotný grafický dizajn a spracovali tak jednotlivé úrovne do krásne animovanej a originálnej diorámy. Vašou úlohou je tak prechádzať 2D mapami a zbierať hromadu bonusov v podobe nábytku a užitočných predmetov a v neposlednej rade aj cenné kryštály. Akési nášivky s obrázkami vecí okolo nás si Kirby potom môže zobrať do svojho vlastného príbytku a zútulniť si ho do svojej predstavy. Tento aspekt je pekne prepojený aj na minihry, ktorých počet sa do portu rapídne zväčšil, a to aj obsahom samotných bonusov skrytých kade tade po leveloch. Vôbec najlepšou novinkou je však režim "Diabolskej" obtiažnosti, ktorá konečne premení dovtedy jednoduchý postup bez nemožnosti zomrieť na aspoň nejakú výzvu. Neaktivovanie Devilish modusu by bolo z vašej strany veľkou chybou, keďže Kirbi razom dostane vlastný status energie a motivácia dostať ho na koniec každej úrovne s plným počtom kryštálov a tajných predmetov je o dosť väčšia.

Nintendo akosi u 3DS zabúda v poslednej dobe podporovať Amiibo figúrky, čo sa našťastie nedotklo tohto projektu.

Spomienka na pôvodnú Wii verziu sa mi dnes spája predovšetkým s nemožnosťou v hre zomrieť, ako som uviedol vyššie. Myslím si, že aj preto sa vývojári rozhodli tento aspekt aspoň dodatočne zmeniť, čím sprístupnili port aj novej časti publika. Horšie to už ale je s uvedenou absenciou kooperácie, ktorú pár nových minihier určite nenahradí. Cez to všetko je Kirby's Epic Yarn stále čarovným spestrením náročného dňa, kedy si jednoducho chcete ľahnúť do mäkkej postele a nechať starosti odletieť pohľadom na rafinovane rozhýbanú rozprávku z farebných bavlniek. Príjemná hudobná kulisa a nenáročné ovládanie je ten ideálny recept k relaxácii a myslím, že aj tento port bude dôstojnou bodkou za osemročnou epochou existencie Nintenda 3DS. Tento rok totižto Big "N" chystá jeho nahradenie špeciálnym modelom Switch za nižšiu cenu, ktorý sa v nasledujúcich obdobiach stane o to viac prirodzenejším plátnom na podobné reinkarnácie zabudnutých značiek.

Dobre sa na to pozerá a ešte lepšie sa to počúva.

Záverom snáď len klasické zhrnutie odporúčaní, či naopak neodporúčaní, pre dve sorty hráčov. Pokiaľ vám tento projekt z pôvodnej verzie unikol a máte stále doma 3DS-ko, určite si vám ho odporúčam zaobstarať, bola by škoda pripraviť sa o vstrebanie minimálne jeho ojedinelého artu. Ak ste však už skúsili Wii verziu a uvažovali ste o nákupe toho istého v podobe portu, pripravte sa na absenciu kooperácie, ktorú sa autori v celku umne snažili nahradiť voľbou vyššej obtiažnosti. Ďalej je to už len na vás.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS

Ceny hry Kirby's Epic Yarn srovnáte na Zboží.cz.