V herním světě nenajdeme mnoho investigativních novinářů, ale máme alespoň jednoho, který svými kontakty a sílou osobnosti dokáže jít do hloubky problémů a dát o tom světu zprávu. Je jím Jason Schreier z Kotaku. Ten už několik let zkoumá, co stálo za problémy některých her. Povídá si anonymně s vývojáři, nebojí se pídit i když tím šlape na kuří oka distributorům. Udělal to s Mass Effect Andromeda, jakožto prvním průšvihem BioWare a nyní to samé dokázal s Anthem.
Jeho obsáhlý článek najdete na Kotaku a doporučuji si ho přečíst (případně zkrácenou verzi v přiloženém videu). Zjistíte v něm dost zajímavých informací, které jenom potvrzují dlouhodobé pocity, které z BioWare cítím. Padají tam informace, že za vše může Dragon Age: Inquistion, které svým šíleným koncem vývoje zničilo tvůrce, vyčerpalo a všichni měli pocit, že každý projekt se v BioWare nakonec zachrání. Že slavný Frostbite Engine je jeden z nejhorších enginů se kterými chce vývojář pracovat a je jedno, že má hezkou grafiku. Že lidé psychicky kolabovali během vývoje a brali si speciální doktorem nařízené volno k uvolnění stresu. A další hrůzně znící věci.
Že na tom něco bude se dá odvodit z toho, že hodiny po vydání článku BioWare vydalo na svém blogu vyjádření, které absolutně nereflektuje nic a působí jak kdyby nechtěli poslouchat kritiku, která částečně pochází z jejich vlastních řad. Co je pravděpodobně horší, že BioWare nebude jediné studio v AAA sféře, které podobnými věcmi prochází.
Jinak pokud se vám článek na Kotaku líbil, doporučuji knihu Blood, Sweat and Pixels od Jasona Schreiera, která popisuje podobné "developlment hell" u dalších her, třeba Pillars of Ethernity od Obsidianu atd.