Živo si spomínam ako som pred rokmi, to bolo ešte pre úplne iné médium, písal niekoľko noviniek okolo neustále rastúceho tlaku na pokračovanie kultovej akčnej adventúrky Alan Wake. Toho času sa samotné Remedy veľakrát pustilo do vyvolávania špekulácií a v jednom prípade dokonca, nepriamo naznačili, že už na niečom podobnom pracujú. Dnes, kedy je jasné, že Alan sa len tak nevráti, nám do celej situácie vnáša trochu svetla z baterky Thomas Puha z Remedy.
Na minulo týždňovom zámorskom PAX East totižto rozviedol samotné pozadie okolo ich vlastnej značky, ktorou AW stále je. Nanešťastie sa však počas jeho produkcie muselo Remedy istým spôsobom upísať pod šek Microsoftu, čím si evidentne na dlhý čas zavreli brány pre priame pokračovanie. Microsoft chcel pre Xbox One svoju vlastnú a úplne novú IP, preto rannú fázu konceptov na projekt Alan Wake 2 zamietol, a radšej uprednostnil oveľa menej zaujímavejší Quantum Break. Thomas mimo iného však dodal, že jeho kolegovia chcú a túžia vytvoriť nového Alana, avšak na to je nutná obrovská finančná investícia a čas, no a práve ten v súčasnosti vôbec nemajú. Ako určite viete, pripravujú veľký titul Control, avšak po jeho boku navyše svieti aj názov Vanguard a aby toho nebolo málo, upísali sa produkcii pre rastúci kórejský trh.
Toto z môjho pohľadu môže pre Remedy znamenať istý začiatok konca jednej nadpriemerne cenenej spoločnosti s citom pre detail. Ich ranná produkcia je totižto legendárnou a z ich fínskeho zázemia vzišla kultová IP Max Payne, ktorá bola istým medzníkom v ich nasledujúcej kariére. Celých 7 rokov totižto sedeli nad zdanlivo prekliatym Alanom a len vďaka možnosti ho vypiplať do posledného detailu, sa z tak dlhého vývoja nestalo fiasko. Nateraz však majú rozbehnutú produkciu hneď štyroch hier behom pár rokov a to nemusí veštiť nič dobré. Spomeňme si napríklad na zánik dnes už zabudnutých Silicon Knights, aj keď tam bol problém z trošku inej pozície.