Blíži sa veľké výročie značky Blood, ktorá zasiahla prerod akčných hier na prelome tisícročia ako číra esencia klasiky a 22 rokov existencie ju dnes už predurčuje na archaický kus práchnivého monolitu. Apropo Monolith Productions, ako strojca pôvodnej značky Blood, môže dnes už len z bezpečného odstupu sledovať prácu kolegov zo štúdia Nightdive, ktorí sa rozhodli pridať k ich autorstvu podtitul Fresh Supply a v jemnej úprave skúsiť navodiť tú správnu gore atmosféru neopakovateľných a svojských deväťdesiatok. Podarilo sa?!
Americké zoskupenie Nightdive Studios je akousi liahňou portov z dávno pochovanej retro éry a posledné roky sa ich produkcia zameriava takmer výhradne na návraty formátu, kam spadá aj Blood. Nanešťastie pre koncového zákazníka sa väčšina ich reinkarnácií utopila v kaluži podpriemeru a technických zlyhaní, čím som pochopiteľne nešiel do testovania ich poslednej hry s veľký očakávaním. O to viac ma samotný výsledok jemne šokoval a to v príjemnom slova zmysle. Staronový Blood je totižto stále tou správnou metódou ako naučiť dnešných adolescentných hráčov poriadne drsnej školy plnej krvi a vnútorností. Hrateľnosť ako taká v zásade nedoznala väčších zmien voči originálu, aj keď pozornejšiemu oku určite neunikne možno trocha predimenzovaný systém skokov, ktorý sem tam narušuje tempo postupu a všeobecne aj likvidácie hôrd nepriateľov. Sú tu však jemné kozmetické úpravy v technickej stránke, kde asi najviac poteší vyhladzovanie 3D postáv a detailnejšie prevedené prvky interakcie. Prepínače ako aj rôzne ďalšie predmety sú v inak plošne spracovanom priestore oveľa lepšie identifikovateľné, čím sa musím strojcom tohto remasteru určite pokloniť.
Živo si spomínam na test indiána Turoka, ktorým toľko spomínané štúdio vstúpilo do vôd portovania. Toho času išlo o totálne skazený prerod kultovej FPS klasiky, ktorý v zásade neponúkal žiadnu rozumne zvolenú pridanú hodnotu. U Blood: Fresh Supply sa však tento scenár našťastie neopakuje a tentokrát si autori dali tú prácu a nevyprodukovali klasický produkt vytrhnutý z bežiaceho pása ešte skôr, než ho niekto vôbec stihol skontrolovať. Netvrdím, že samotná technická stránka je na jednotku s hviezdičkou, je tu pár zásadných problémov, ktoré je nutné riešiť balíkom opráv, každopádne samotné zmeny oproti originálu, respektíve vhodne vybrané zmeny, jednoducho musím oceniť. Do tejto kategórie spadá perfektne obsiahly modus operandy všetkých protivníkov. Každému totižto môžete po novom nastaviť stupeň obtiažnosti, ako aj silu a presnosť. Pôvodné Blood sa len ťažko dá nazvať jednoduchou arkádou, akú prejdete s prstom v nose. Išlo totižto o viac ako tuhú akciu, kde sa jedna chyba často rovnala istému koncu. Aj preto je príjemne vôbec zistiť, že autori o tom vedia a ponúkajú vám voľbu náročnosti šitú priamo na vás.
Poďme sa ešte v krátkosti porozprávať o dejovej linke. Určite je vám asi jasné, že za čias sérií ako Duke Nukem, Doom a podobne si nejaký ten scenár nedával príliš záležať na obsahu. Na také veci ostatne nebol priestor a tak ani Blood v tomto ohľade nevyhrá prvú cenu. Tak či onak, strohá motivácia hlavného hrdinu menom Caleb pomstiť sa silám pekelným, len aby sám vrátil svoju temnú dušu späť do centra démonov, plne korešponduje s celkovou atmosférou hry ako takej. Nehráte za dobrého človeka, vlastne nehráte vôbec za človeka v pravom slova zmysle, berte to teda celé ako spojnicu na tie kilogramy hnusu a vyvrátených vnútorností plných krvi, ktoré sa vám neustále pletú pod nohy. Ponuka zbraní uspokojí každého "zvedavého" jedinca a konečne zistíte, čo za zvuk spravia vidly zarazené členovi kultu do zadku a ako asi sviští odkopnutá hlava letiac vzduchom.
Blood: Fresh Supply si pri svojej pomerne nízkej cene (cca 10 Eur) zachováva auru pôvodného spracovania a pomocou moderných postupov ho jemne vylepšuje. Stačí teda, aby autori portu ešte zalátali pár dier a vo výsledku tu máme ich vôbec najlepšie dielo.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Nightdive Studios
Recenzovaná verze: PC