recenze
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition

Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze
12:00, 15.02.2020

Belgické štúdio Larian, ktorého najväčšie dračie vajce, v zmysle slávy a popularity, sedí v hniezde s názvom Divinity, nedávno prenieslo svoj nateraz posledný projekt Divinity: Original Sin II aj na hybridný systém Nintendo Switch. Keďže táto komplexná RPG s izometrickou kamerou sa už nachádza aj na všetkých ostatných platformách, originálne štartovala na PC ešte v roku 2017, pozrieme sa dnes spoločne skôr na samotné technické spracovanie portu ako takého. V prípade, ak by vás však zaujímala obsahová stránka, od deja cez mechaniky až po evidentne kvalitnú hrateľnosť, určite si odskočte do našej staršej recenzie, kde vám v tomto smere bude plne vyhovené.

Naposledy som sa s touto IP stretol u Divinity II a to sa písal ešte rok 2009.

Klik pro zvětšení (Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze)

Aby to ale nebola len nejaká zmes dojmov z portu ako takého, zhrnieme si v úvode základné fakty hrateľnosti. Original Sin II, teda jeho príbehom rozšírená verzia s definitívou, ponúka až šesticu hrateľných postáv, s ktorými môžete formovať hlavnú dejovú linku na ploche necelých päťdesiat hodín. Jedná sa však o dosť holý údaj, zvlášť ak sa vám projekt dostane pod kožu a zatúžite po vystriedaní všetkých hrdinov a odkrytí ich osobných príbehov, vrátane všetkého toho doplnkového obsahu naokolo. Následne si totižto môžete nachystať voľno na šialených stoštyridsať hodín čistého času, ktorý vám umožní nekonečnú slobodu objavovania, nech už osamote s umelou inteligenciou alebo po boku troch reálnych spoluhráčov. Boj, výroba, taktika a široká škála mechanizmov ako sa vyvíjať v tempe, aké si určujete podľa vlastnej potreby, toto všetko vás čaká po vstupe do fantastickej krajiny Rivellon.

Jedno vedie k druhému a aj malá iskrička môže znamenať vašu smrť.

Klik pro zvětšení (Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze)

Skúsim vám ešte stručne načrtnúť tie unikátne mechaniky, ktorými sa táto klasická RPG sága tak často pýši. Všetky vaše rozhodnutia podliehajú istým fyzikálnym zákonom, a to na takmer dokonalej logickej báze (stále sa však rozprávame o fantasy hre). Pokiaľ sa teda s hrdinom ocitnete jednou nohou v kaluži horiaceho oleja, je úplne jasné, že vaše šatstvo začne rovnako horieť a vy musíte rýchlo konať. Prvou reakciou je pochopiteľne snaha o vyhľadanie vodného zdroja. Skočíte teda do suda s vodou a celý šťastný a s úsmevom na perách si v kruhu svojich spoločníkov pekne vydýchnete. Predstavte si však situáciu, že toto všetko sa odohrá priamo počas chaotického akčného lomeno ťahového súboja, kde sa kolega čarodej rozhodne použiť elektrickú mágiu a čírou náhodou vrhne jeden blesk len kúsok od vášho vodou nasiaknutého šatstva. Nasleduje smrť elektrickým prúdom. Takýchto hypotetických scenárov si tu môžete užiť stovky a to v rôznych podobách.

Tých možností je tu tak obrovské množstvo, že hra nedisponuje žiadnou komplexnou príručkou, ktorá by vám ich pomohla preskúmať.

Klik pro zvětšení (Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze)

Poďme teraz konečne k samotnému portu pre hybridný systém Nintendo Switch. Ten vám dáva voľnosť v pohybe a hranie tejto RPG klasiky posúva samozrejme na novú úroveň. Ak zvolíte handheld režim, treba automaticky počítať s pár menšími problémami. V prvom rade narážam na už spomenutý chaos, zvlášť pri bojoch v interiéroch, kde sa pri tej zmesi interakcie často stáva, že človek presne nevie, čo práve chytá do rúk. O to horšie je ovládanie, ktoré aj mimo doku nevyužíva dotykové funkcie Switchu. Všetkým tým balastom ikoniek sa preto musíte prehrabávať pomocou šipiek a páčok, čo pri tak enormnom počte rôznych ukazovateľov a ikoniek znamená často problém. Pohyb sa fakticky simuluje pomocou posúvania myši, ktorá tu však je prenesená do pozície páčky. Tento večný neduh u portov klasických PC RPG hier by sa asi dal v príde konzole Switch eliminovať len dotykom, čo by však pri veľkosti obrazovky tejto platformy nemuselo nakoniec byť až tak veľkou výhrou.

Celé je to nejaké rozmazané...

Klik pro zvětšení (Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze)

Druhým zásadným problémom je evidentný technický downgrade. V originále sa Divinity: Original Sin II - Definitive Edition dá považovať za krásne farebnú a ostrú potechu pre oko. V prípade portu na Switch, a to vravím aj o TV režime, sa celá grafika čiastočne a účelovo rozmaže, čím sa snaží zachrániť snímkovanie ako aj doskakovanie textúr. Ak práve v hre neprebieha nejaký náročný boj, viacmenej sa jej to aj darí, avšak akonáhle príde na komplikované súboje, snímkovanie klesá a obraz spomaľuje. Nejde síce o nejaký zásadný problém, ale ak vám presne takéto atribúty dokážu u hier podobného taktického razenia skaziť zábavu, mali by ste pred prípadnou kúpou trocha pouvažovať. Z nejakého celkového dojmu si však posledné Divinity zaslúži stále obdiv, nech už ho hráte doma alebo na cestách. No a práve druhý variant je tu pre vás v Nintendo podobe a keďže Divinity: Original Sin II nestojí a nepadá len na grafickej stránke, určite sa port dá za istých ústupkov odporúčať.



Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Larian Studios

Klik pro zvětšení (Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze)

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

Ceny hry Divinity: Original Sin II - Definitive Edition srovnáte na Zboží.cz.

Klik pro zvětšení (Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - recenze)

SKVĚLÉ
80%
CZECHGAMER
Technické nedostatky tohto portu sú síce prekážkou, ale voči hrateľnosti nie až tak veľkou

CGwillWin