Phil Spencer si počas teraz nesmierne populárnej práce z domu (vtip tak suchý že si z neho môžete ušiť rúško), pozval na virtuálny pokec server IGN a spolu tak prebrali všetky súčasné novinky okolo novej generácie konzole Xbox. Tá sa ako Series X dostane na trh počas posledného štvrťroka aktuálneho kalendára, čo sám šéf divízie zeleného X potvrdil aj v spomínanom rozhovore. Koronavírus neprinesie odklad vydania tohto nádejne vyzerajúceho hardvéru a rovnako tak neovplyvní finálnu cenovku. Apropo suma, ktorá vás môže počas kúpy tejto konzole možno trocha zaskočiť, bude odhalená počas letných "prázdnin" a neoficiálne odhady hovoria o maximálnej hranici 500 Euro, ktorá nebude prekročená.
V danom interview padlo aj niekoľko notoricky známych faktov, kam spadá kompletná podpora súčasnej generácie ako aj tej minulej (Xbox 360), čím sa samozrejme cieli primárne na skalných fanúšikov Xboxu, ale aj úplných nováčikov, ktorým možno PS5 nebude schopná hneď na štarte ponúknuť kompletnú spätnú kompatibilitu.
Ďalším veľkým slovíčkom, ktoré v poslednom čase dosť frekventovane lieta z úst poverených, je "cross". Xbox Series X systém bude schopný zabezpečiť, minimálne u výhradných MS exkluzivít, takzvaný cross-buy, čo je účtovaná cena za jednu hru v dvoch technických verziách (teda nakúpite na Xbox One a to isté si potom bez doplatku stiahnete aj do Series X). Ďalším lákadlom na zákazníkov je zo strany Microsoftu silný tlak na vývojárov, aby do svojich multiplayer projektov vkladali komunitou nesmierne vítaný cross-play (hranie naprieč rôznymi platformami). No a do tretice tu máme ešte cross-progression, čo je prenos uložených pozícií, nakúpeného digitálneho obsahu a postáv z jednej konzole na druhú.
Ak ste sa mali možnosť pozrieť na finálny dizajn systému Xbox Series X, ktorého vývoj započal už pred štyrmi rokmi, určite vás mohla zaraziť absencia optického portu pre zvuk. Na prototypoch sa táto možnosť síce ešte reálne zobrazovala, ale do konečnej verzie konzole neprešla a dôvod je prozaický. Túto možnosť pripojenia konzole ku zariadeniam poskytujúcim vysoko kvalitný zvukový prenos, využívalo strašne malé percento konzumentov a tak sa MS rozhodol ho odrezať a znížiť tak náklady na produkciu Series X.