Cez celý ten globálny progres biznisu okolo virtuálnej reality, sa stále rozprávame o väčšej časti skeptikov, ktorá tento "koncept" interakcie nepovažuje za nejakú reálnu budúcnosť. V prípade konzole PlayStation 4 a ich PSVR je v celej veci síce o dosť viac pozitívnych čísiel (pomer cena - výkon rozhoduje), avšak práve u PC tomu až tak ružovo vlajky nevejú. Nakupovanie drahých VR súprav nie je v možnostiach väčšiny hráčov a tak bolo zaujímavé sledovať nárast popularity ikonky VR, špeciálne po vydaní jednej z najlepších hier tohto segmentu, teda Half Life: Alyx.
Na základe štatistík vytiahnutých zo Steamu, si minulý mesiac, teda krátko po vydaní novej hry od Valve a zároveň toľko očakávaného pokračovania série HL, pripojili do systému VR súpravu o takmer jeden milión užívateľov viacej, než tomu bolo pred vydaním spomínanej hry. Iste, je tu silné percento skreslenia, keďže nie všetci si zakúpili alebo zaobstarali VR headset len na základe publikácie hry Alyx, každopádne čo to o stavu VR segmentu v PC vodách to vypovedá. Stále sme len na začiatku posunu a tá spomínaná vlna skepsy sa nijako výrazne nemení.