Sú to štyri mesiace, čo sa oficiálne odhalil vývoj ďalšej "Souls" inšpirácie (známa hardcore akčná RPG od FromSoftware) od neznámej spoločnosti Cold Symmetry. Ona neznámosť však tkvie výhradne v skutočnosti jej mladého veku (založené 2017), keďže za jej zrodom stoja štyria veteráni herného dizajnu, ktorých mená sú podpísané pod mnohými AAA produkciami. Kvalita, respektíve očakávanie nadštandardného výsledku, tak razom naberá na význame a samotná akčná RPG Mortal Shell to z časti potvrdila aj včera večer počas gameplay prezentácie na PC Gaming show.
Zámerne píšem len z časti, keďže prezentácia tohto temného fantasy príbehu, kde sa súboje držia akejsi ťažkopádnej taktiky a používania sečných zbraní, sa v zmysle toľko proklamovanej kvality razom rozdelila na dve polovice. Tá prvá a zároveň lepšia spočívala v podarene spracovanej ukážke a zostrihu akýchsi best-off momentov (jednoducho klasický PR trailer) a naopak tá druhá, oveľa horšia ba až nudná, čerpala energiu z gameplay prezentácie súboja 1 vs 1. Tu odrazu nastal úpadok v kvalite grafiky a zvuku, čo by sa s ohľadom na vývoj v malom počte zamestnancov ešte dalo pochopiť, ale okrem toho sa surový pohľad na údajne hlboký systém boja (vybrané z promo mailu autorov) obmedzil na nezaujímavé striedanie gardu a držanie obrovského meča. Je otázne, či išlo len o nešťastne zvolenú druhú časť prezentácie, alebo prehnane úprimný náhľad na skutočný stav hry Mortal Shell, ale z pohľadu strojcov tohto projektu sa nikto nemôže hnevať na adekvátnu reakciu odbornej ako aj laickej obce.
Mortal Shell odštartuje svoje nové testovanie pomocou uzatvorenej Beta verzie, to všetko od 3. 7. 2020 a budeme autorom pochopiteľne držať palce, aby sa im vývoj uberal správnym smerom a plánované vydanie na tento rok bolo naozaj naplnené. Apropo medzi potvrdené verzie, okrem PC, patria aj konzoly PlayStation 4 a Xbox One, čím sa celá tá vetva Souls fans len násobí. Teraz si už skúste pustiť onen materiál zo včerajška a posúdiť môj predpoklad na základe vlastnej optiky.