Český 1428 sa opäť pripomína, autor sa inšpiroval husitskou trilógiou od Sapkovského

Český 1428 sa opäť pripomína, autor sa inšpiroval husitskou trilógiou od Sapkovského
11:16, 30.09.2020

Je tomu skutočne tak. Temná fantasy projekcia z hlavy jedného jediného vývojára alias projekt 1428: Shadows over Silesia od KUBI Games, nás dnes prekvapuje novou porciou informácií a krásnym gameplay teaserom, ktorý dokonca disponuje plnou CZ lokalizáciou (prezrieť si ho môžete nižšie).

Začnime však doplnkami ku tomu, čo nám sám autor už minule prezradil. Celá hra je zásadne inšpirovaná husitskou trilógiou od Andrzeja Sapkovského (Narrenturm, Boży bojownicy, Lux perpetua), čo mňa osobne nesmierne potešilo, keďže sám ju doslova milujem - odpustite osobnú poznámku. Dej hry sa čiastočne odohráva v rovnakom období a na podobnej mape, to všetko v priebehu jarného ťaženia roku 1428 (už viete prečo ten názov). Koncepcia sa preto bude snažiť kombinovať historické reálie s fantasy - presne po vzore uvedených kníh.

Slezsko je magií prosycené. Konkrétně narazíš na čaroděje pod falešnou identitou, posedlé uctívače ďábla, sexuální démony, pekelné bestie, ale také bytosti známé z evropské mytologie. Hra je lineární a celý příběh budeš procházet kapitolu po kapitole, a to jak pěšmo, tak na hřbetu koně. Navštívíš celou řadu skutečných i fiktivních míst. Mimo jiné Třemešnou, Nisu, klášter v Břehu, hrad Rabesberg. Budeš plenit vesnice, odhodlaně bránit ulice města, prozkoumávat tajné podzemní kobky, opuštěné doly, nebo zapovězené části klášterů.

Aj keď autor chce aby príbeh vyznel v maximálne možnej vážnosti, nebráni sa ani implementácii humorných situácií, ktoré celú, inak už navonok drsnú, atmosféru ozvláštnia. Tešiť sa môžeme na zmes odkazov k filmom, seriálom a pochopiteľne aj knihám. Inšpirácia v zmysle grafiky a hernej mechaniky pramení z klasických RPG projekcií a to aj cez skutočnosť, že hra samotná žiadne RPG prvky obsahovať nebude. Izometrická a trocha rozprávková kamera je už na prvý pohľad atraktívna sama o sebe, čo vám určite podtrhol aj trailer prezentovaný vyššie. Slovami samotného autora;

Hratelnost tvoří tři základní pilíře - průzkum, hádanky a souboj / plížení. Budeš muset využívat prostředí, hledat předměty, získávat informace a luštit rébusy, nebo šifrované zprávy. Některé problémy jde řešit různými způsoby, nebo je šikovně obejít. Dám dva krátké příklady:

• V podzemí buďto rozluštíš hádanku na zdi, která odkazuje k pohyblivým sochám otevírajícím dveře bez zámku, nebo ve vhodný okamžik překvapíš a porazíš opodál hlídkující kostlivce a za dveře pronikneš dírou v rozbořené zdi. V případě, že obě možnosti objevíš, volba postupu je na tobě.

• Na jiném místě budeš procházet úzkou chodbou, ve které odhalíš past. Přijdeš na to, že je třeba ji deaktivovat, aby ses dostal dál, ale tam se na tebe seběhne skupinka nepřátel. Jdeš na to chytře, protože víš, že bys je v přímém střetu neporazil. Vrátíš se zpátky a aktivuješ past přesně ve chvíli, kdy přes ni procházejí nepřátelé. Všichni ve smrtelné křečí umírají.

O český dabing sa postarala skupina Fénix ProDabing, ktorá spracuje aj kompletné hovorené slovo v hre samotnej. 1428: Shadows over Silesia je, ako sme už neraz spomenuli, dielom jedného jediného vývojára menom Petr Kubíček, ktorý na ňom pracuje už niečo málo cez rok aj pól. Jeho snahou je v roku 2021 oznámiť finálny dátum vydania avšak ešte koncom budúceho mesiaca, sa hrateľná ukážka projektu objaví na festivale Gamerpie v Brňe, ktorý vám aj naša stránka bude chcieť kompletne zastrešiť (ak nám to ujo Covid dovolí).


DALŠÍ

CGwillWin