Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition - recenze
12:00, 25.11.2020

Sú to už viac než dva roky, čo vám náš dnes už bývalý kolega Michal sprostredkoval svoj názor na toho času prichádzajúce zjavenie. Slovíčko "zjavenie" používam zámerne, keďže minimálne samotné ohlásenie exkluzívneho Spider-Mana pod logom konzole PlayStation 4 a navyše za asistencie vývoja v populárnom a skúsenom štúdiu Insomniac Games so sebou prinášalo milióny nadšených reakcií a raz taký počet padnutých sánok. Veď od čias dnes už kultovej série Batman: Arkham sme tu v zmysle komiksových adaptácií nemali kvalitou nič čo i len podobné a hľa, SONY na základe vlastníctva filmových práv prináša možnosť zahrať sa na pavúčieho muža, a to všetko v kompletnej AAA produkcii. Ako dopadol tento sandbox sa už dnes rozprávať asi netreba, ostatne ak ste ho nemali možnosť sami vyskúšať, hromada dobových recenzií vám určite rada napovie, avšak dnes nastal čas skúsiť zaujímavú interaktívnu fúziu, ktorá pôvodného Spider-Mana prepája s jeho kolegom, a to v niekoľkohodinovom DLC.

Bordel menom Marvel

Klik pro zvětšení (Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition - recenze)

Priznám sa vám, že mi pôsobí čoraz väčšie problémy vyznať sa v akomkoľvek takto komplexnom univerze, kam Spider-Man zo západnej továrne na recyklované sny s určitosťou patrí. Som už asi starý na to študovať dôvody, prečo v jednej časti hrdina zomrie a v druhej ožije ako vlastná reinkarnácia svojho hispánskeho bratranca z druhého kolena, ale čoho som stále dúfajme ako tak schopný, je hodnotiť všetky pokusy o prenos tých nekonečne farebných zošitov do hernej formy. Preto je vlastne úplne jedno, či ste videli animovaný film Spider-Man: Into the Spider-Verse, vďaka ktorému sa dnes máme možnosť zamerať na obrovskú expanziu k viac než dva roky starej videohre, podstatné je len to, či samotný výsledok snahy strojcov tohto prídavku stojí za vaše ťažko zarobené peniaze. Poďme sa preto venovať expanzii samotnej a tú tatrovku plnú odkazov na mená a veci zo sveta, do ktorého už moje pomaly sa rozpadajúce telo nemá dôvod preniknúť, nechajme pravým nadšencom. Au! Porezal som sa o papier.

PlayStation 5 to celé robí prijateľnejším zážitkom

Začnem dosť zásadnou informáciou. Pokiaľ ste vlastníkom next-gen platformy PlayStation 5 a pôvodná hra z PS4 sa vám nedostala nikdy do rúk, prípadnou investíciou do tejto edície si domov dotiahnete možnosť skúsiť technicky vylepšený originál, ako aj toľko proklamované DLC s novým hrdinom. Peter Parker v ňom dostane chuť vyraziť na dovolenku so svojou milovanou "Agneškou" a jediný, kto môže zachrániť celý New York od tej hrubej vrstvy násilníkov, je buď Rudy Giuliani, alebo prípadne ešte Miles Morales. Druhý menovaný je v tomto prípade asi predsa len lepšou voľbou, keďže na rozdiel od Rudyho ho pavúk pohrýzol len do ruky a nie do mozgu. Na scéne je tak nový záchranca lenivých obyvateľov veľkého jablka a pomocou vašich schopných rúk sa môže stať rovnako tak slávnym superhrdinom ako spomínaný Peter. Čo čert nechcel, v momente, kedy pôvodný Spider-Man vytiahne päty za hranice okresu, sa v meste naplno rozpúta boj medzi korporáciou Roxxon a údajne teroristickým zoskupením s názvom Underground.

Vizuálne stále pekné

Nováčikov určite poteší možnosť rýchlej rekapitulácie, ktorá spojí originálny základ s touto osemhodinovou porciou akéhosi pavúčieho nadčasu. Paradoxne musím povedať, že komplexnosť inak prevažne stereotypných misií sa mi viac pozdávala práve v podaní mena Miles Morales, čo má možno za následok krátka hracia doba okolo hlavnej dejovej linky expanzie samotnej. Tak či onak sa tu rozprávame o akčnej adventúrke pretiahnutej cez kopírovací stroj s logom pôvodnej hry, ktorá sa vás snaží zamestnať zbieraním špeciálnych žetónov na odomknutie hromady nových oblekov a v neposlednom rade aj unikátnych útokov hlavného hrdinu. Ten je totižto, na rozdiel od Parkera, striktne orientovaný do sféry elektrickej energie, s ktorou dokáže vytvárať krásne komplikované útoky a čeliť tak zdanlivo nekonečným zástupom lietajúcich handrových panákov - čítajte ako sofistikovane komplexných protivníkov. Marvel's Spider-Man: Miles Morales sa vlastne dá rozdeliť na dve súbežné cesty, ktoré sú medzi sebou spojené tou notoricky známou hrateľnosťou z dva roky starej predlohy.

Epická nuda?

A tu je ten dosť zásadný problém, touto nadstavbou sa sotva dá definovať nejaký plnohodnotný next-gen, ostatne hra vyšla aj vo verzii na PlayStation 4 a ak trocha prižmúrim obe oči, samotné hry sú si po technickej stránke dosť podobné (o tej hrateľnostnej sa asi rozprávať nemusíme). Veľkou výhodou tu je možnosť užiť si dostatočne rýchle nahrávacie časy, kedy ste po vlastnej smrti už o päť až desať sekúnd opäť na nohách. Ďalšou akou takou odlišnosťou sa javí podpora pre Dualsense, kde jasne dominuje haptická odozva a odpor tlačený do zadných páčok pri lietaní mestom pomocou vystreľovania pavučiny. Atmosféru to s určitosťou zlepšuje, ale že by ste sa z toho posadili na zadok, tak to ani náhodou. Časom na tieto jemné odchýlky aj tak zabudnete, aby ste sa mohli sústrediť na tú často poriadne frenetickú akciu, ktorá vás pohltí hlavne pri komplikovanejších momentoch spojených s epickými zachraňovaním svojich spoluobčanov. Na jednej strane vás bude bombardovať mapa preplnená stovkami ikoniek s často nudným obsahom a na tej druhej originálne spracované polofilmové akčné momentky.

Miles Morales vniesol do dva roky starej predlohy nový prievan, avšak so silnou prímesou stereotypu a silným závanom starých konzol. Pre fanúšikov pôvodnej hry povinnosť a pre ten zbytok skôr slabšia prezentácia nového železa z továrne spoločnosti SONY.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

70%
Kvalitou očakávaná expanzia, ktorá je však sama o sebe sotva adekvátnym dôvodom vlastníctva PS5