hw
HyperX CloudX Stinger Core Wireless

HyperX CloudX Stinger Core Wireless - recenze
09:20, 20.12.2021

Nadchádzajúca zima zatiahne do herných brlohov o to väčší počet nadšených hráčov a hráčok, s čím sa, pochopiteľne, spája potreba vlastnenia kvalitného príslušenstva. A keď už hovorím o kvalite, zatiaľ čo si v duchu voskujem svoje imaginárne lyže, určite nemôžem vynechať známu spoločnosť HyperX. Tá sa už od vydania novej generácie konzol snaží pomocou patričných licencií zásobovať trh dostatočným počtom headsetov, čoho dôkazom je aj práve vydaný update bezdrôtových slúchadiel radu Stinger Core, ktorý je určený výhradne pre konzoly značky Xbox. Prečo výhradne? O tom si viac povieme v nasledujúcom texte.

Na pomedzí prémiovej kvality

Klik pro zvětšení (HyperX CloudX Stinger Core Wireless - recenze)

Za trocha krkolomným názvom HyperX CloudX Stinger Core Wireless môžete hľadať cenovo dostupný kľúč do sveta prémiových funkcií, čo sa týka prvotriednych herných headsetov. HyperX týmto produktom cieli na majiteľov konzol Xbox One a Xbox Series X/S, s čím sa spája aj obsahová forma balenia. V ňom totiž okrem slúchadiel a USB-C kábla určeného na nabíjanie nenájdete USB kľúč na párovanie s ďalším zariadením. Všetko sa realizuje práve bez tzv. „donglu“ a na priamo, čo dozaista poteší majiteľov novej alebo starej generácie Xboxu, no na druhej strane to tak trocha komplikuje možnosť spárovania s PC. Aby ste totiž mohli tieto slúchadlá využívať aj mimo Xboxu, potrebujete si dokúpiť oficiálny USB kľúč na bezdrôtový prenos, ktorý vám cenu navýši o ďalších dvadsať eur. Samotné slúchadlá CloudX Stinger Core Wireless pritom v tunajších vodách stoja necelých sto eur, čím sa vraciam k onomu balansovaniu na pomedzí nejakej tej prémiovej škatuľky. Ak sa vám preto doma už nepovaľuje predmetný adaptér schopný spárovať tento headset s počítačom, neodporúčam vám do neho investovať a radšej vás odkážem na iný tip či formát headsetu.

Plastové pohodlie

Keď sme si už jasne definovali, pre koho je predmetný headset vlastne určený, môžeme sa presunúť k opisu jeho kvalít. Ak ste niekedy v rukách držali akúkoľvek verziu radu Stinger, určite vás dizajn ani samotné plastové šasi neposadia na zadok. V tomto prípade sa totiž nerozprávame o prémiovej triede, hoci musím uznať, že pri používaní tohto hardvéru sa nedá hovoriť o nepríjemných pocitoch. Hlavová opierka je potiahnutá koženkou s pamäťovou penou, ktorá aj pri dlhých herných seansách zabraňuje vrezávaniu inak plastom obaleného mosta do vašej hlavičky makovičky. Rovnakou koženkou sú potiahnuté aj uzatvorené mušle, kde na ľavej strane nájdete tradične polohovateľný a sklápateľný mikrofón s funkciou automatického vypnutia snímania zvuku. Dizajnéri sa, samozrejme, snažili vyhovieť aj väčším hlavám, preto je možné výšku mosta upravovať pomocou rozťahovania, čo je takisto charakteristická črta radu Stinger. Opäť však nečakajte, že by bolo možné mušle tohto headsetu sklopiť natoľko, aby ste si ho mohli hodiť pohodlne na ramená. Konštrukcia totiž pôsobí lacným dojmom, ale pokojne môžeme povedať, že daný headset klame telom. Zažil som veľa situácií, keď Stinger opakovane narážal na tvrdú zem a rovnako drsný povrch stola a nikdy sa mi nestalo, že by sa niečo odlomilo, prípadne inak vážne poškodilo. Stinger jednoducho znesie aj drsnejšie zaobchádzanie.

S váhou 285 gramov vám žiadna ujma na tele nehrozí

A ako sa to vlastne celé páruje? Po zapnutí jednej z Xbox konzol stačí rukou siahnuť na hranu pravej mušle, kde sa nachádza špeciálne tlačidlo určené na prepojenie so zelenou konzolou od Microsoftu. To je fakticky identické so spínačom, ktorý nájdete na Xbox ovládačoch, pričom samotný proces previazania signálov trvá rovnako dlho, ako keby ste párovali gamepad s konzolou. V slúchadlách ste pritom hlasovo informovaný o úspešnom či, naopak, neúspešnom výsledku, čo platí aj pri spárovaní s počítačom. Ostaňme ešte stručne pri pravej mušli, kde okrem párovacieho tlačidla nájdete aj špeciálne koliesko určené na miešanie zvukov medzi hovoreným slovom a samotnou hrou – táto funkcia však nie je sprístupnená pre počítače, ale len pre konzoly. Na ľavej časti slúchadiel na vás potom čaká USB-C vstup pre nabíjací kábel, spínač zapnutia alebo vypnutia a koliesko na ovládanie hlasitosti. Všetka interakcia sa dá realizovať po pamäti, za čo treba poďakovať proporčne úmerným tlačidlám. Kvalita mikrofónu, ktorý pracuje s frekvenciou od 50 do 18 000 Hz pri citlivosti 40 dB, sa dá klasifikovať ako zlatý priemer a na komunikáciu počas hrania vám bude dozaista postačovať. Čo sa týka kvalít zvuku prenášaného cez 40mm meniče, tu sa frekvencia pohybuje od 20 do 20 000 Hz pri citlivosti 98,5 dB a pre rad Stinger je rovnako výstižné označenie vyšší priemer.

Vydrží ešte viac

Výrobca pri charakteristike výdrže akumulátora udáva papierovú hodnotu sedemnásť hodín, ale mne sa počas testu podarilo dostať až takmer na hranicu osemnástich hodín, čo vnímam ako veľké pozitívum. Aby som vás pri opise kvality prezentovaného audia neodbil len frázami o priemere či vyššom priemere, určite si zaslúžite aj trocha hlbšiu analýzu. Headset som testoval prostredníctvom hrania niekoľkých Xbox exkluzivít, kde sa možnosť zmiešavania zvukov medzi hrou a chatom ukázala byť veľkou výhodou. Prezentácia zvuku sa v istých momentoch jemne degradovala na robotické echo, avšak nešlo o nič tragické, čo by mi počas hrania vyložene prekážalo. Samotná konštrukcia definovaná ako uzatvorená vás, pochopiteľne, nezbaví okolitých ruchov, preto sa pripravte na istý stupeň priepustnosti, akú si najlepšie uvedomíte v momente, keď vám za hlavou niekto začne vysávať. Páčila sa mi však snaha o výraznú podporu basovej linky, čo doceníte aj pri počúvaní hudby ako takej, nehovoriac o epických skladbách v AAA hrách. Celkovo dokáže HyperX CloudX Stinger Core Wireless zaujať možno viac, než by ste od neho na základe prvého dojmu očakávali, čo by pre vás malo byť dozaista príjemným zistením. Treba si však uvedomiť, že tento headset je predovšetkým produktom skonštruovaným pre konzoly značky Xbox a všetko mimo nej znamená buď priplácanie, alebo stratu dôležitých funkcií.

Primárne pre Xbox stroje

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti HyperX