CD Projekt Red je firma, od které občas nevím, co čekat, respektive od jejího marketingového oddělení. Na jednu stranu ohlašují některé své projekty na eony dopředu a budují kolem nich hype až do nebe, zatímco další věci vydají prakticky s nulovým PR. Například Thronebreaker je záležitost, která se nikdy nedočkala zasloužené pozornosti.
A podobně může dopadnout i Rogue Mage, jež byl ohlášen teprve předevčírem a už dnes si ho můžete koupit. Jako fakt. Je tedy potřeba říct, že se v zásadě nejedná o samostatný titul, ale o rozšíření do populárního Gwentu, ovšem s tím twistem, že jde o singlovou kampaň pro jinak multiplayrovou hru. Nutno dodat, že dle autorů Rogue Mage obsahuje i rogulike a strategické prvky, čili se nejedná o pouhopouhý Gwent proti AI.
Zhostíme se kontroly nad mágem Alazurem, který se svou kumpánkou Lily netouží po ničem jiném než po vytvoření nové zbraně, která by lidstvu pomohla v neférovém boji proti hordám monster, které se po konjukci sfér vyrojili ze všech děr a koutů a masakrují obyčejné lidičky. To, že tou zbraní budou mutantští zaklínači, není žádné překvapení, žejo.
Proč je takhle zajímavý příběh o zrození mutanského rodu lovců monster, který krásně doplňuje lore zaklínačského světa, součástí zrovna Gwentu, je mi trochu záhadou. Ale možná jde o snahu autorů natáhnout nové hráče (a přitáhnout zpět odpadlíky) a časem z nich vymámit ještě pár zlaťáků. Hra Každopádně, Gwent: Rogue Mage je k mání na GOG, Steamu a mobilech za dvě kilča, což je vcelku fér cena.