Dennodenne ich máme v ruke, dennodenne s nimi koexistujeme a postupom času sa stali našou predĺženou sociálnou osobnosťou - nástrojom s akým vstávame aj zaspávame. Segment mobilných telefónov si za poslednú dekádu prešiel obrovským progresom a technické limity posunul na kedysi nepredstaviteľnú úroveň. Aj preto sa hranie na mobiloch stalo oveľa populárnejším spôsobom ako zabiť čas a zabaviť sa, než analytici pred dvadsiatimi rokmi predpovedali.
Dnes je expanzia populárnych IP na telefóny úplnou samozrejmosťou a aj spoločnosť Blizzard v tomto smere realizuje, alebo už realizovala, viacero projektov. Nie všetko sa však aj dostane von, čo je prípad aktuálne zrušenej MMORPG World of Warcraft, ktorú Američania pripravovali s čínskym NetEase.
Číňania po troch rokoch údajne zrušili projekt a viac ako stovka vývojárov, dovtedy pracujúca na WoW, prešla pod iného značky. Jason Schreier k celej veci dodáva, že projekt stroskotal na základe neschopnosti vyššie spomínaných spoločností; dohodnúť si deľbu zisku po vydaní hotového produktu. Projekt Neptune, ako sa mobilný WoW mal volať, tak nateraz prestal existovať a uvidíme, či sa na tom do budúcna ešte niečo zmení a rovnako bude zaujímavé sledovať, kam vyššie opísaná nezhoda medzi Blizzardom a NetEase dovedie ďalšie ich spoločné plány - je ich viac ako dosť.
SCOOP with @pingroma: Blizzard and NetEase canceled a mobile World of Warcraft MMORPG, code-named Neptune, that was in development for 3+ years. It wasn't a direct port of WoW but a spinoff set in the same universe. Canceled for biz reasons https://t.co/mT9HSvV6uE
— Jason Schreier (@jasonschreier) August 3, 2022