Dnes přišla vcelku překvapivá zpráva. Po letech spolupráce se společnost Activision Blizzard nedohodla se společností NetEase, skrze kterou působila v Číně a z trhu tak odchází. Partnerství začalo v roce 2008 a 14 let fungovalo ke spokojenosti všech. Čína je totiž jedním z největších odběratelů hlavně MMORPG World of Warcraft.
Kromě WoWka přijdou tamní hráči i o potěšení například z Overwatche 2 či Diabla 3 a Hearthstonu. Jak a pokud vůbec se bude řešit nějaká případná refundace hráčům za jejich in-game nákupy a hlavně předplatné zatím není jasné. S jistotou lze ovšem říci, že neprodloužení spolupráce bude mít finanční dopad na obě společnosti. Ostatně akcie NetEase po ohlášení ukončení spolupráce lehce propadly. Zdali na tom bude podobně i Blizzard se uvidí časem, i když v jeho případě zamává s akciemi případná stopka akvizici od Microsoftu.
Blizzard games are disappearing from China thanks to 'a jerk': https://t.co/UF4rgtwupF pic.twitter.com/1wosuGGv0n
— Kotaku (@Kotaku) November 20, 2022
Zajímavé bude i sledovat postupné odhalování zákulisích taškařic a hlavního důvodu neprodloužení spolupráce. Přeci jenom 14 let není krátká doba a pokud by nešlo o něco velmi vážného, lze si jen těžko představit, že by obě společnosti zahodily šanci na velké zisky. Podle oficiálních prohlášení to zatím vypadá, že se společnosti nebyly schopny dohodnou v některých klíčových otázkách, resp. Čína měla pocit, že by nově nabízené podmínky Blizzardu společnosti nedovolily dodržet úroveň zážitku na jaký jsou nejen hráči zvyklí. Později se objevila informace, že Blizzard měl zkrátka velké "materiální" nároky, které Čína nebyla ochotna splnit. Jinými slovy zase byly peníze až na prvním místě. Ředitele pro globální investice a partnerství v NetEase Simon Zhu dokonce zašel tak daleko, že na svém soukromém účtu LinkedIn profilu z celého rozpadu obvinil jednoho nejmenovaného blbce.
Alespoň malou náplastí může pro hráče být informace, že Diablo Immortal bude na trhu pokračovat i nadále, neboť je vázáno dlouhodobou smlouvou. Něco mi ovšem říká, že tohle bolestné nikoho moc zajímat nebude a hráče WoW už vůbec ne.