Spoločnosť Microsoft sa už dlhý čas zaoberá myšlienkou ohľadom toho najideálnejšieho prepojenia hier s bežnou reklamou, ostatne je to práve MS, ktoré sa už dávnejšie v tomto ohľade spojilo aj s Netflixom, ktorý obdobnú formu implementovania reklám sám budúci rok pridá do lacnejšieho členstva v rámci svojho TV predplatného. Vráťme sa však do sveta videohier. Microsoft si aktuálne nechal patentovať spôsob zobrazovania in-game reklám na pozadí hier počas streamovania cez ich Cloud, čo môže a vlastne aj je ďalší krok smerom do budúcnosti, nech už od nej očakávate čokoľvek.
A o čom konkrétne je tento patent s názvom Providing Personalized Content for Unintrusive Online Gaming Experience? Predstavte si situáciu, že hráte napríklad nové GTA 6 cez Cloud a ste v meste plné digitálnych billboardov, kde by v bežnej verzii danej hry bežali interné fake reklamy na čokoľvek. Vďaka vyššie uvedenému patentu vám však Microsoft bude vedieť na dané plochy previesť reálne reklamy z reálneho sveta, za ktoré si bude následne brať peniaze od inzerentov.
Tento, pre konzumenta, potencionálne problematický obsah bude jemu samotnému ponúkaný za zvýhodnenú cenu predplatného (Game Pass, GOLD, čokoľvek čo v tom čase bude existovať), ktorý sa bude dať potlačiť priplatením za vyšší program.