Monster Hunter Rise (PS5)

Monster Hunter Rise (PS5) - recenze
Monster Hunter Rise (PS5) - recenze
09:45, 18.01.2023

Monster Hunter je po boku značiek, ako napríklad Residen Evil, Street Fighter najpredávanejšou značkou Capcomu, dôkazom je aj titul Monster Hunter: World, ktorý celosvetovo predal viac, ako 18,5 milióna kópií a to už je slušné číslo, ktoré z tohto konkrétneho diela robí najpredávanejší projekt Capcomu.

MH: World vyšiel v roku 2018, čo už je nejaký ten rok v minulosti, a preto bolo viac než jasné, že sa značka MH vráti a to veľmi rýchlo. Stalo sa, v roku 2022 sme sa dočkali titulu Monster Hunter Rise pre platformu Nintendo Switch a jeho hodnotenie v oblasti "users score" dosahuje krásnych 8,1 bodov z 10. Od začiatku však bolo jasné, že sa jedná len o časovú exkluzivitu a preto sa ostatní hráči, ktorí neholdujú hraniu na platforme Nintendo tešili, že sa predmetný softvér objavý aj na ostatných platformách. Rok sa s rokom zišiel a MH: Rise sa skutočne chystá na platformy PlayStation, Xbox a PC. Mal som to šťastie a hru som si mohol zahrať v dostatočnom predstihu práve na platforme PlayStation 5 a nižšie vám popíšem svoje dojmy z tejto malej-veľkej zábavy.

Musím sa priznať, že som k tomu celému pristupoval trochu opatrne, predsa len ide o hru, ktorá bola pôvodne vydaná na platformu Nintendo Switch a ako všetci vieme, táto konzola neoplýva zrovna výkonom a už v dobách minulej generácie sa jednalo o slabší hardware. Po nadšení z MH: World som sa bál kroku smerom do minulosti, do dôb keď som hrával MH na PsP alebo PlayStationu 2. Musím povedať, že po grafickej stránke sa moje obavy trochu potvrdili, ale na druhú stranu si myslím, že s týmto tak trochu Capcom vlastne počítal, nakoľko znížil cenovku na hodnotu 40 USD, čo je približne niečo okolo 1000 českých korún +-. Samozrejme sa rozprávame o štandardnej edícií, pričom tá luxusnejšia s prívlastkom Deluxe je o pár stoviek drahšia.

Klik pro zvětšení (Monster Hunter Rise (PS5) - recenze)

Po menšom prvotnom sklamaní som sa odtrhol od grafického spracovania, ktoré je jednoducho zastaralejšie, ostatne ako v prípade dielu World a ponoril som sa do samotnej hrateľnosti. Hneď po prvých hodinách som si uvedomil dve zásadné veci. Tou prvou je to, že hra bola pre mňa prístupnejšia, úvod viac vysvetľuje a disponuje obrovským množstvom tutoriálových okien prostredníctvom ktorých máte šancu hlbšie porozumieť celkovo pomerne komplikovaným mechanikám danej série. Druhým zásadným faktom je, že titul je oproti Worldu viac japonský. Či je to dobre alebo nie, to si musíte posúdiť bez môjho vodenia za ručičku, každopádne mne osobne to príliš nevyhovovalo - západnejšie pojatie mi prišlo menej otravné a tak nejak celkovo bližšie.

V oblasti hrateľnosti sa dočkáme toho, na čo sme zvyknutý z toľko proklamovaného titulu World. Hromada zbraní, prepracovaný crafting, varenie a samozrejme to najdôležitejšie a čiže lov monštier. Jednoducho to, čo by ste už akosi od série MH mohli očakávať. Rise však na konzolu Nintendo Switch zaznamenal enormný úspech a nie len kvôli tomu, že úspešne vykradol sám seba z minulosti, ale hlavne preto, že zase prináša zásadné novinky v oblasti hrateľnosti. Poďme si tieto novinky teraz prebrať viac podrobne.

Asi najzásadnejšou novinkou v zmysle celej IP je samozrejme nový partner, ktorý vám slúži akom mount, čiže na ňom je možné jazdiť a je vám k dispozícií od samotného začiatku, tak ako známe mačacie kolegyne. Druhou obligátnou novinkou je magický hák, takzvaný Wirebug, ktorý do hry vnáša akýsi akčný prvok a inak do pomerne pomalej hrateľnosti vnáša prvok "Spider-mana". Samozrejme, noviniek sa tu nachádza viac, ale nebudem vám všetky menovať nakoľko ide o recenziu špecifickej platformy a nie o recenziu samotnej hry. Z toho dôvodu vám poskytnem odkaz na obsiahlu recenziu od kolegu Filipa, ktorý sa venoval práve pôvodnej verzií na Nintendo Switch, no a spolu sa teraz poďme pozrieť na to, čo ponúka špeciálne PlayStation 5 verzia tejto hry.

Na začiatku som spomínal grafiku, ktorá mňa celkom sklamala, ale neberte mňa zase až tak za slovo. Sklamala ma totižto v porovnaní s dielom World, ktorý mi príde mimoriadne podarený a graficky na výrazne lepšej úrovni. Čo sa týka MH Rise pre PlayStation 5 ide o moc peknú hru, ktorá vás samozrejme neurazí a naopak vás prekvapí svojou technickou bezproblémovosťou. Všetko beží v dvoch režimoch zobrazenia. Prvý režim sa zameriava na vizuálne zobrazenie hry a to v rozlíšení 4K/60 FPS a druhý režim, viac menej pre fanúšikov 120 FPS, ktorý ale beží len v rozlíšení (1080p). Osobne som hral v prvom nastavení, pretože nedisponujem televíziou, ktorá dokáže zobraziť 120 FPS.

Ďalej sa dočkáme vylepšení v podobe textúr, detailnejších monštier, ale aj lepšieho zvuku v podaní 3D Audio alebo haptickej odozvy u ktorej však musím povedať, že je nevyužitá a akoby do hry nebola vôbec zakomponovaná. Obecne si myslím, že hra je hodna nového hardwaru a o tom ma presvedčili hlavne nahrávacie časy, ktoré sú takmer nulové. Všetko beží krásne plynule, na hru sa skvele díva a samozrejme, že sa aj perfektne hrá. Čo mňa osobne ale zamrzelo je rozhodnutie odseknúť rozšírenie Sunbreak, ktoré pôvodný titul posúvalo do absolútnych výšin. Rozšírenia sa dočkáme v priebehu nasledujúcich mesiacov, ale už samozrejme za príplatok, čo na jednu stranu dáva zmysel vzhľadom na zníženú cenu pôvodného titulu, ale zase bolo by fajn mať všetko v jednom skvelom balíčku.

Rozhodnutie z hry vytrhnúť DLC Sunbreak vnímam tak, že sa Capcom rozhodol, že vám dopraje úplne rovnaký zážitok z hry, ako dostali hráči originálnej verzie a ja to do istej miery chápem. Osobne sa taktiež teším až si užijem pôvodný titul Rise v ďalších mesiacoch, keď už ma hra nebude lákať každý deň z dôvodu vyčerpania obsahu, no a potom príde Sunbreak, ktorý ma do hry zase na plno vrhne, takže za mňa kontroverzné rozhodnutie, ale dáva zmysel.

Aký je teda Monster Hunter Rise pre konzolu PlayStation 5? Je super. Užil som si ho a verím tomu, že ak máte vzťah k tejto značke tak si ho užijete tiež, no a v prípade, že ste nováčik a tento diel vás láka, tak som na YouTube narazil na veľké množstvo videí, ktoré odporúčajú Rise práve, ako štartovný titul a to aj napriek tomu, že sa jedná už o šiesty hlavný diel. Takže neváhajte, máte výbornú príležitosť zahrať si skvelú hru na lovca monštier.

85%
Neváhal by som!