hw
Synth Riders: Remastered Edition

Synth Riders: Remastered Edition - recenze
17:30, 15.03.2023

Či už sa na segment virtuálnej reality pozeráte akokoľvek skepticky, jedno sa súčasnému stavu VR headsetov uprieť nedá; v spojení s intenzívnym hudobným zážitkom a jednoduchou arkádovou hrateľnosťou, dokážu vyčarovať priam neuveriteľnú zábavu. Žiarivým príkladom je úspech Československého projektu Beat Saber, ktorý je dnes jednou z tých pozitívnejších akvizícií, ktoré sa podarili zrealizovať na dno klesajúcej firme Meta. Jednoduchý princíp pohybovej aktivity s interakciou napojenou na udávanie tónov pomocou rúk a pozície hráča v priestore však dnes využíva už viacero hier a jednou z nich je aj Synth Riders od Kluge Interactive. Predmetná hra sa mi do rúk dostala v súvislosti s testovaním aktuálne vydanej druhej generácie PlayStation VR a v nasledujúcich riadkoch si o nej povieme viac.

Kto potrebuje svetelné meče?

Klik pro zvětšení (Synth Riders: Remastered Edition - recenze)

Synth Riders vyšiel na PC VR headsety ešte v roku 2018 a o tri roky neskôr sa tá istá hra, pochopiteľne obohatená o nové DLC skladby, dostala v porte aj na prvú verziu PlayStation VR. Americká spoločnosť Kluge Interactive však potenciál svojho diela nechcela nechať len tak utlmiť a preto nám aktuálne ponúka aj novú "Remastered" edíciu a to vo verzii pre PS VR2, ktorá skončila práve v mojich rukách. Primárnym princípom je používanie dvoch svetelných guličiek (ľavá a pravá ruka), pomocou ktorých hráč musí triafať do špecifických bodov rolujúceho plátna, tak ako to poznáme zo všetkých tých hudobných hier ako Guitar Hero a podobne. Tam kde Beat Saber vsádza na rozsekávanie tónov pomocou svetelného meča, sa Synth Riders doslova vezie na kopírovaní liniek pulzujúcich tónov húsenkovej dráhy, čo so sebou automaticky prináša novú vrstvu zábavy. Synth Riders si môžete zakúpiť v základnej verzii so skladbami v počte 58 kusov, avšak, ak chcete dostať plnohodnotný zážitok, autori vám dávajú dvakrát toľko pesničiek na dokúpenie formou spomínaných expanzií. Nutné podotknúť, že ak už vlastníte nejaké tie DLC z predchádzajúcej verzie hry na PS VR1, môžete si ich do remasteru jednoducho preniesť.

Pot a spálený tuk

Najväčší upgrade voči verzii pre prvú generáciu PlayStation VR zažíva pochopiteľne presnosť pohybového ovládania ako aj celková ostrosť rozlíšenia. Ja osobne som síce pôvodnú verziu nemal možnosť hrať, avšak keďže mám s recenzovaním softvéru na PS VR bohaté skúsenosti, viem si živo predstaviť, ako to muselo (ne)fungovať a ako to muselo rovnako rozmazane aj vyzerať. Teraz je už však Synth Riders v spojení s modernou VR helmou a v rámci ovládania a grafickej prezentácie je všetko v úplnom poriadku. Bolo nádherné prejsť si jednotlivé songy bez akéhokoľvek nadávania na zlé kopírovanie pohybov mojich rúk a o to viac mňa bavilo to takzvane naplno rozbaliť. Už po pár skladbách sa moje objemné telo začalo potiť, čo súčasne znamenalo, že som si často musel dávať headset dole z hlavy a suchou utierkou nasávať tú nechcenú slanú vodu z čelenky a vlastného čela. Hra ponúka intenzívny zážitok, nech už si dáte akúkoľvek náročnosť skladieb. V menu máte možnosť prejsť si kariérou alebo vyberať z konkrétnych songov, z čoho žánrová pestrosť je oveľa väčšia než si možno myslíte. Nastavenie vám dáva priestor na vizuálne prispôsobenie interakcie (môžete si samotné gule zväčšiť či zmenšiť), môžete eliminovať pevné steny tak aby ste sa nemuseli im vyhýbať a tak ďalej a tak podobne.

Prekonaj samého seba

Autori mysleli pochopiteľne aj na multiplayer, čo v tomto prípade znamená možnosť založiť lobby a pozvať do neho kohokoľvek s kým chcete súperiť o dosiahnutie najvyššieho skóre v jednotlivých pesničkách. Multiplayer je však dosť relatívnou zábavou, keďže sa mi počas testovania nedarilo nájsť väčší počet online spoluhráčov a preto som sa dosť rýchlo vrátil ku sólovej jazde. Tak či onak, aj ona samotná je skutočne podmanivým dobrodružstvom, ktoré si mňa vedelo pripútať na dlhý čas. Modus "Experience" so sebou prináša akési interaktívne hudobné klipy, ktoré sú z pohľadu ohromenia suverénne najlepším zážitkom v celej hre (niečo takto intenzívne by človeka trpiace epilepsiou poslalo behom pár sekúnd do vývrtky), avšak tu nastáva aj menšie negatívum. V základnej verzii je týchto prepracovaných skladieb extrémne málo a všetky ostatné po vás budú chcieť dodatočné, a nie vôbec malé, platby. Aj preto vo finálnom hodnotení nepôjdem po maximálny strop, keďže tu autori s tou cenovou hranicou trocha prestrelili. Tak či onak, aj základ v sebe nesie dostatok motivácie prečo u toho celého vydržať a ja vám garantujem, že akonáhle príde ku vám návšteva a posadíte jej na hlavu PlayStation VR2 aj s touto hudobnou arkádou, zavládne všeobecné nadšenie a všetci sa ho budú chcieť zúčastniť. A to je vôbec najlepšia reklamu na hru samotnú, akú si vývojári mohli želať.

Ideálna párty VR hra

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Klugen Interactive

Recenzovaná verze: PlayStation 5 / PlayStation VR2