Dota 2 se dočkala masivního updatu 7.33

Dota 2 se dočkala masivního updatu 7.33
12:44, 22.04.2023

Tak jsem si dneska ráno chtěl dát jednu Dotu, než vyrazím vstříc městu a sobotnímu dni a co se nestalo, obří update je tady. Takže na místo hraní jsem se musel první pustit do čtení alespoň těch čtení nejvýznamnějších změn, kterých je vskutku hromada. Jedná se o zdaleka nejzásadnějších verzi od 7.00, která má už skoro sedm let. Ufff. Feeling old?

Těžko říci, co je na tom pravdy, že se po delší odmlce vrátil ke kormidlu mysteriózní adoptivní otec celé hry, IceFrog, protože v komunitě se už dlouhou dobu spekulovalo o tom, že velké změny co se týče ekonomiky nebo gameplaye nepřichází proto, že IceFrog momentálně na pozici lead designera není z osobních důvodů. A že se to změní. A hle máme to tady. Novinky jsou snad na každém rohu.

Our engineers assure us this number is perfectly balanced. Unless it isn’t.

Mapa se rozšířila, máme tu 12 nových neutrálních kempů takže jungleři si asi opět přijdou na své. Jsou tu portály Twin Gates, které spojují safe linky obou týmů, fontány generující zdraví poblíž linek, neutrální bossové, z nichž padá agranim shard, watcheři, což jsou věcičky, jež dávají extra vision, obranné zdi a taky dva nové outposty. Už jen tohle by stačilo na měsíce nového zkoumání, ale ne Valve se nedrželo zkrátka.

Přidalo novou třídu hrdinů takže kromě siláků, inteligentů a agiliťáků to máme i univerzální hrdiny, kteří získávají 0.6 bodu útoku za každý atribut. Our engineers assure us this number is perfectly balanced. Unless it isn’t. To mě uklidňuje. Ale vypadá to, že changelog psal někdo, kdo snídal vtipnou kaši a je docela zábava ho číst, ačkoliv je dlouhý jak bible. Přepracovány byly i ekonomické mechaniky, obecně je opět méně peněz z farmění a více z bojování, čímž se nás vývojáři snaží trochu pushnout k tomu, aby se více gankovalo a zabíjelo než v posledních verzích.

Celkově to vypadá, jako snaha posunout hru do trochu akčnějšího módu, napovídají tomu jak nové brány a tak i ekonomika. Plošně se snížila efektivita stunů a disablů a přepracováno bylo BKB, které teď nedává spell imunitu jako předtím, jen nemůžete dostat dispel (tzn. třeba stun) a dostáváte menší magický damage. Zajímavé opravdu zajímavé. Vyzkoušel jsem jednu partii, bavilo mě to, ale s dalšími dojmy se přihlásím až časem. Přece jen, jak to bývá, tenhle patch bude spíš na zkoušku a ještě přijde pár balančních změn. Ale je dobře, že Valve se nebojí změn a zkouší Dotu 2 opět nakopnout.

DALŠÍ

CGwillWin