První sezóna pro Diablo 4 započne už tento čtvrtek, ale než se vydáme lovit další démony a vyrvávat jejich zkažená srdce z těl, máme tady první obří patch notes pro verzi 1.1. Jestli se vám to nechce číst celé, což se ani nedivím, připravil jsem pro vás TLDR verzi. Na úvod ty zábavnější zprávy. Přibude šest nových unikátních předmětů, pro každou classu po jedné a tím zbývajícím itemem jest Spear of Lycander, super rare unikátní předmět, který vám po zabití elitního nepřítele dá na 10-20 vteřin bonusy z náhodného shrinu, což zní epicky. Hlavně pokud chytnete conduit nebl blast wave. Rogue si s ním věru moc neužije, ale alespoň je pro něj připraven Eaglehorn, který si můžete pamatovat z Diabla 2 (nebo z Doty, žejo). Spear of Lycander, ale má být tak rare, že plakat nemusíme, protože ho najde asi jen ten největší grindič na světě.
Dále tu máme sedmero legendárních aspektů, opět rovným dílem pro jednotlivá povolání a dva obecné. Tady je asi nejzajímavější Audacity, jež se může aktivovat jednou za 20 vteřin a dá nepřátelům stun, jakmile jich bude ve vašem okolí pět a více. Nejzábavnější mi pak přijde Gore Quills pro Necra, který pomocí Blood Lances mění Blood Orby v další Blood Lances a vypadá vytváří to pak pěkně krvavou řetězovou reakci v řadách pekelných hord.
Po hromadě bugfixů ale přicházejí kontroverzní změny, jež jsou momentálně komunitou vnímány spíše negativně. Blizzard stál na rozcestí, kdy lidé nesnáší dlouhý grind, ale také kdy si lidé stěžovali, že hra je jednoduchá a dostat se na maximální level není zas takový problém a jakmile toho dosáhnete, už nemáte moc co dělat. Vyjma hledání těch nejvzácnějších itemů. Však si vzpomeňte, že na maximální level se nějaký šílenec dostal den po vydání. Takže si vývojáři asi řekli, že nás lehce přidusí, tedy v rámci mezí.
Všechny classy se dočkaly nerfů a vesměs budou působit menší damage and budou mít nižší armor v rámci další sezóny. I sbírání levelů bude zpomaleno, zatímco v současné verzi se nejvíc vyplatilo bojovat v Nightmare Dungeonech s potvorami lehce nad vaší úrovní, teď se šláplo na brzdu. A to tak, že by váš nepřipoutaný spolujezdec proletěl oknem. Doteď, když jsme sejmuli zlosyna, co měl o dvě úrovně víc než by, jsme dostali bonusových 20% zkušeností, nyní jsou to 3%. Snížil se critical a vulnerable damage o 17% a 40%, což vývojáři komentují tím, že současné populární buildy byly zpravidla založené na tom, abyste měli co nejčastěji kritičák a vulnerable hit, což je pravdou. A je třeba zmínit, že standardní fyzický nebo i fire damage byl naopak nakopnut o 25%.
Opravdu to vypadá, že levelování v další verzi bude pomalejší, ale já osobně bych s hodnocením počkal, až si patch zahrajeme, protože změny mi přijdou celkem vyrovnané a úplně bych se nepouštěl do hysterie, která panuje na redditu a Youtube. Především v kombinaci s Battle Passem se sbírání úrovní jistě navýší a ačkoliv budou mít jistojistě nějakou lehkou výhodu vlastníci Premuim a Accelerated verzí (tzn. těch si připlatí), nepůjde o žádné velké drama. Ale uvidíme :)