Turbo Kid

Turbo Kid - recenze
Turbo Kid - recenze
13:13, 20.05.2024

Na planéte Zem nastala jadrová zima v dôsledku vojen, ktoré prežilo len málo ľudí. Chýba sladká voda a potraviny, ale vôbec nechýbajú ľudia, ktorí chcú cielene manipulovať ostatných. Takýmto samozvaným, krutým vládcom je muž menom Zeus a každý, kto mu skríži cestu, nemá veľkú šancu na svoj ďalší život. Mladý Kid je samotár, žije v úkryte pred ostatnými a do mesta chodí na svojom upravenom bicykli, len keď má čo vymeniť za vodu alebo prípadne jedlo. Jedného dňa sa Kid vyberie do bezpečnejšej časti divočiny, kde náhle stretáva dievča menom Apple. Je hravá a až nápadne šťastná. V momente, čo Kid zistí, že sa rozpráva s robotom, zdrhne domov. Pretože mu však táto podivná mechanická slečinka nasadila na ruku elektronický náramok, nie je pre ňu neskôr problém jeho úkryt vystopovať. Kid je z Apple zmätený, nie je si istý, či jej môže dôverovať, ale nakoniec spoločne začnú spolupracovať a Kid sľúbi, že jej pomôže nájsť v zóne užitočné vecičky. Skôr než Kid stihne Apple vybaviť všetkým, čo potrebuje, obaja sú napadnutí a podivný muž s maskou Apple unesie. Unikajúci Kid sa následne prepadá do podzemia, kde v skrýši objaví nahrávku vojenského veliteľa, ktorý žiada istého Turbo jazdca o pomoc. Turbo jazdec je však mŕtvy a Kid si oblečie jeho masku, vďaka ktorej sa z neho stane silný a dostatočne vyzbrojený jedinec. Razom má náladu byť hrdinom a je odhodlaný oslobodiť Apple unesenú zlým Zeusom.

Keď je hra zábavnejšia než jej filmová predloha

Klik pro zvětšení (Turbo Kid - recenze)

Úvod recenzie na akčnú 2D pixelart hru Turbo Kid je fakticky anotácia k rovnomennému filmu z roku 2015, ktorý zrežírovala trojica François Simard, Anouk Whissell a Yoann-Karl Whissell. Ak ste sa z načrtnutia príbehu tohto snímku prepadli do sveta klasických retro béčok, ste tam správne a odporúčam vám urobiť si maximálne pohodlie. V tomto prípade sa totižto karta bežného procesu, česť výnimkám s povolením zabíjať, jasne obrátila a herná adaptácia filmu sa svojho zábavnosťou postarala o totálne prevalcovanie hranej predlohy. Turbo Kid je koncepčne klasickou metroidvaniou s tým rozdielom, že hlavným hnacím motorom je miesto bežnej akčnej interakcie bicykel. Voliteľný item nesmiernej dôležitosti, s ktorým sa ústredný hrdina dostáva aj na tie najkomplikovanejšie miesta, to všetko s cieľom získania štyroch špeciálnych žetónov rozhodených do štyroch kútov mapy. Už v onej anotácii spomínaná apokalypsa a terén v nej so sebou prináša klasické problémy života v pustatine. Máte tu gangy bažiace po každej voľnej droge, čo ostala zabudnutá v lekárničke a rovnakou mierou vám po krku idú zmutované príšery rôznych proporčných veľkostí. Je na vás, aby ste si poradili s vôbec nie jednoduchým stupňom náročnosti a naučili sa prežívať tak ako samotný vo filmovej predlohe Kid.

Bicykel príde neskôr

Klik pro zvětšení (Turbo Kid - recenze)

Predmetná akčná záležitosť, ostatne tak ako aj predloha, sa na nič nehrá. Od začiatku je vám jasné s čím máte dočinenie a, že predovšetkým ide o principiálne jednoduchú hrateľnosť s klasickou retro náročnosťou. Bicykel, akokoľvek je dôležitý, však Kid získa až neskôr. Práve úvod vás v jeho podaní naučí rešpektovať zákony pustatiny a neustálu hrozbu v podobe pascí a gangov. Žijete po boku ďalších preživších a od nich prijímate menšie či väčšie misie. Často je to skôr život poslíčka, ale práve toto objavovanie mapy vás, ešte pred získaním onoho bicykla, dostatočne zoznámi s terénom a akonáhle získate väčšiu silu a výhodu jazdy na dvoch kolesách, razom dokážete zrýchliť akciu a ničiť súperov oveľa efektívnejšie. Na začiatku máte jednoduchú pulznú zbraň, ktorú neskôr vymeníte za silnejší kanón a hlavne, nové schopnosti pohybu - klasická pripomienka kultového Metroidu, ktorý celý žáner ešte koncom osemdesiatych rokov stvoril. Akokoľvek sa vývojári snažili a v tomto ohľade rozmiestnili rôzne vylepšenia, nič sa nevyrovná pocitu, kedy sa s Kidom posadíte na jeho upravený bike a začnete jazdiť po stenách vo vysokej rýchlosti. Jazdný model je perfektný a môžeme hovoriť čiastočne o simulácii, minimálne v spracovaní rotácie lomeno náklonu a preto je vám umožnené počas skokov robiť rôzne triky ako za čias Mata Hoffmana.

10 až 16 hodín zábavy

Klik pro zvětšení (Turbo Kid - recenze)

Mapa je rozdelená do štyroch zásadných častí, avšak ak sa neuspokojíte s hlavnou dejovou linkou (zhruba desať hodín čistého času), môžete sa v nej dostatočne porýpať a pomocou splnenia všetkých postranných misií z toho vydolovať ďalších šesť hodín navyše. Vývojárom z Outerminds Inc. musím zatlieskať. Rozhodne sa nesnažili hrateľnosť prvoplánovo posadiť len na tú pomyselnú sedačku bicykla, ale cielene chceli pospájať čo najviac zábavných prvkov hrateľnosti medzi sebou. Hlavne aby sa hráč pobavil aj v momente, kedy mu rozum skôr velí riešiť boj tradičnou formou - čudovali by ste sa, aké je super zlikvidovať skupinku renegátov tým, že im okolo hlavy prefrčíte na bicykli a zhodíte na nich bomby. A takýchto momentov tu je ešte oveľa viacej. Minihry s pretekmi, súťaž v najlepšom triku s bicyklom počas výskoku a tak ďalej a tak podobne. Veľkú výhodou s efektom vtiahnutia a pohltenia budú mať hráči, ktorým sa navyše páčila aj filmová predloha. Nielen že počas prechodu pustatinou nájdu hromadu NPC postáv odkazujúcich na film, ale počas zbierania stratených komiksov si súčasne doplnia samotné znalosti ohľadom lore pozadia. To ako to vyzerá, hýbe sa a znie je už len na bonus - ide o prepracovanú pixelart záležitosť, vďaka ktorej technická stránka sviští ako keď svoju "kolobrndu" skopnete z lietadla.

Jedna z lepších

Skvelá akčná záležitosť s premyslenou a hlavne zábavnou mechanikou jazdenia na bicykli. Ak ste doteraz mali pocit, že žáner metroidvanie sa za posledné roky zosumarizoval na pár ako tak originálnych projektov, tak Turbo Kid (pozor, nepliesť s kultovou holandskou komédiou), vás vyvedie z omylu.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Outerminds Inc.

Klik pro zvětšení (Turbo Kid - recenze)

81%