Projekt Sonic X Shadow Generations je nedávno vydanou vstupenkou do 2,5D sveta, ktorý sa snaží spojiť ikonické prvky zo série Sonic s temnejším príbehom a predovšetkým postavami Shadowa. Dielo už na prvý pohľad ponúka silídne grafické spracovanie a predovšetkým dynamickú hrateľnosť, ktoré dokážu spoločne nalákať fanúšikov oboch hlavných protagonistov.
PlayStation 5 verzia hry, ktorú som primárne testoval, dokáže slušne využívať výkon konzoly. Hra beží plynulo v 4K rozlíšení pri stabilných 60 snímkach za sekundu, čo výrazne prispieva k pocitu rýchlosti a intenzity, ktorý je, ako určite dobre viete, kľúčovým prvkom legendárnej a ikonickej značky Sonic. Jednotlivé úrovne sú nádherne prepracované, s detailnými textúrami a dynamickým osvetlením. Každá zóna má unikátny vizuálny štýl – od futuristických mestských scenérií až po gotické zámky spojené s komunitou toľkou milovanou Shadowovou minulosťou. Vôbec najväčším ťahákom je nový engine fyziky, ktorý umožňuje plynulé prechody medzi rýchlymi akčnými sekvenciami a plošinovka štýlom. Taktiež sú prítomné impozantné cutscény, ktoré sú filmovej kvality a plynulo zapadajú do herného zážitku.
Mnou už naznačený príbeh sa sústreďuje na konflikt medzi Sonicom a Shadowom, ktorý je však tentokrát prepletený časovými paradoxmi a alternatívnymi dimenziami. Dej začína tým, že Doctor Eggman nájde záhadný artefakt schopný manipulovať časom. Tento predmet však ovplyvní aj samotných hrdinov a tí sa musia spojiť s vlastnými verziami z minulosti a budúcnosti, aby obnovili rovnováhu. Postavy sú vizuálne a animačne prepracované, najmä dynamika medzi Sonicom a Shadowom. Modrý ježko prináša svoju typickú ľahkomyseľnosť, zatiaľ čo Shadow je temnejší a introspektívny. Dialógy medzi postavami hodnotím ako zábavné a niektoré momenty dokonca ponúkajú nečakané emocionálne hĺbky. Vedľajšie postavy, ako Tails, Knuckles či Rouge, majú tiež významné úlohy, pričom každá z nich prináša jedinečnú perspektívu.
Hrdina Sonic zvláda rýchle a plynulé úrovne so zameraním na reflexy, beh cez slučky, zbieranie prsteňov a súboje s bossmi. Sonicov gameplay pripomína klasické tituly ako Sonic Generations, ale s modernými prvkami. Shadow naopak kombinuje rýchlosť s akčnými prvkami, ako sú streľba z pištole a používanie chaosových schopností. Shadowove úrovne sú rozhodne viac strategické a obsahujú temnejšiu atmosféru, často sa zameriavajú na stealth a ničenie nepriateľov. Hra celkovo ponúka 20 unikátnych úrovní, z ktorých každá má svoje špecifické mechaniky. K dispozícii sú aj alternatívne cesty a množstvo tajomstiev, ktoré motivujú k opakovanému hraniu. Soundtrack je excelentný a spája tradičné motívy zo série Sonic s temnejšími orchestrálnymi skladbami pre Shadowove party. Hudba celkovo dynamicky reaguje na dianie, čo pridáva na intenzite a atmosfére. Zvukové efekty sú ostré a dobre synchronizované, od svišťania vetra pri vysokých rýchlostiach až po explózie.
Projekt zavádza niekoľko inovácií. Chaos Control systém; Shadow môže na chvíľu spomaliť čas alebo manipulovať s objektmi v prostredí. Tag Team režim; V niektorých častiach je možné prepínať medzi Sonicom a Shadowom, čo otvára zaujímavé strategické možnosti. Skill Tree; Postavy si môžu vylepšovať schopnosti – Sonic získa nové rýchlostné triky, zatiaľ čo Shadow získa mocnejšie chaosové útoky. Sonic X Shadow Generations je skvelou ukážkou toho, ako môže séria Sonic expandovať a oslovovať fanúšikov, ktorí túžia po niečom novom, no zároveň nostalgickom. Hra je dozaista povinnosťou pre fanúšikov oboch postáv, no môže zaujať aj nových hráčov, hľadajúcich vizuálne a herne podmanivý zážitok.
Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Cenega
Recenzovaná verze: PlayStation 5