Již je to téměř šest měsíců, co jsme měli hrát Blur, ale on stále nikde. Co se stalo? Vývojáři se rozhodli celou hru předělat. Nyní se dle slov tvůrců, může hrdě postavit vedle velikánů, jako je Call of Duty nebo Halo.
„Chtěli jsme se závodním žánrem udělat něco, co se povedlo Call of Duty se střílečkami. Myslím, že se nám to povedlo“. Říká hlavní návrhář, Gareth Wilson a dodává: „Hra byla dokončena již ke konci září. Bylo to dobré, ale ne dost dobré pro Bizarre. Chyběla tomu taková ta šťáva, která vás chytne a nespustí, ten „wow“ efekt. Až nyní můžu říct, že jsme udělali dobrou hru“!
„Hluboko v téhle hře se skrývá úžasná, ale opravdu úžasná zkušenost,“ nechce zastavit Wilson. „Bohužel byla k vidění jenom někdy. Vše, co je úžasné na téhle hře: vylepšení, boj, auta nebo boj aut. Všechno, co vás vtahuje do hry, a baví vás. Nyní to není výjimka, nyní se to děje stále, po celou dobu, kdy tahle hra běží na vašem zařízení.“
„Základ všech her je stále zde“. Dodává jiný návrhář Bluru, Jed Talbot. „Ale všechno se mění.“ Stále se jedná o akční závodní hru. Když to hodně zjednodušíme, máme zde stále parchanta Maria ve své kárce, Project Gotham Racing a třeba Burnout. V Bluru najdete všechno, ale nyní žijeme z vlastních nápadů. Nechceme, abyste ze hry cítili pouhou splácaninu jiných her, tohle má být mnohem více!
Na obrazovce stále vidíte různé barevné záblesky. Elektricky modré, světle růžové překrývající naprosto nádherné mrakodrapy v pozadí. Vše dohromady způsobuje nesmírný chaos. Chaos, který vás bude nesmírně bavit! Na trati je nyní mnohem více akce. Boje jsou více vyrovnané. Snažíme se klást větší důraz na různá vylepšení, než čisté závodění. Věřte, že zbraň nalezená uprostřed cesty, se postará o pořádnou zábavu!
Celých šest měsíců jsme se věnovali vylepšování vzájemného vybalancování zbraní. Vytvářeli lepší zvuky a efekty. Všechna vylepšení mají citelný vliv na řízení vozu. Také jsme zcela předělali singleplayer. „Šest měsíců nám poskytlo možnost podívat se na hru z různých úhlů. Vylepšili jsme, co nefungovalo, tak jak jsme chtěli.“
Také jsme lépe zpracovali integraci se sociálními sítěmi. Třeba Uncharted 2 je přímo spamovací nástroj. Blur vypisuje přehledné tabulky o počtu předjetý ch aut, jak rychle jste jeli nebo kolik aut jste vyřadili. Jako třešničkou na dortu je možnost, že váš kamarád zároveň dostane výzvu, k zajetí lepšího času než je váš.
Singleplayerový mód u nás nehraje hlavní roli. Naše hlavní síly se snažíme soustředit do multiplayeru, jelikož pravá zábava začíná teprve zde. Nelze popřít, že jsme se inspirovali od série Call of Duty. V multiplayeru získáváte XP, za které se vám zlepšuje pozice a odemykají nové možnosti a achievementy.
Velmi nás mrzí, že se poslední dobou z her vytratil split-screen. Proto jsme se rozhodli pro jeho návrat. A když návrat, tak pořádný, takže rovnou pro čtyři hráče najednou! Co je lepšího, než se pohodlně usadit do křesla se svými přáteli a sdílet všechny emoce hned mezi sebou?