Možná jste zaregistrovali, že se v posledním týdnu pokusili internetoví "všeználci" vyvolat jakousi "pseudoaféru", že Spider-Man pro PlayStation 4 prošel výrazným downgradem grafiky oproti loňské prezentaci na E3. Ultimátním důkazem bylo, že v jedné sekvenci je menší počet louží na obrazovce. Ano přesně tak, méně louží = podvod na zákazníky, to usuzují internetoví válečníci.
Naštěstí existují lidé, kteří se dokáží na věc podívat smysluplnýma očima a kteří ví jak funguje vývoj her. Mimo to jaké technologie vývojáři využívají k řešení různých problémů a efektů, což mnozí vůbec nechápou, že musí řešit. Hlavně teď mluvím o Digital Foundry, kteří dělají podrobné analýzy her a posvítili si na Spider-Mana. A závěr? Ano louží je méně a má to svůj důvod, a výkon není ten rozhodující faktor. Zbytek je jasný. Všechny rozdíly jsou tvořené změnou (vylepšením) osvětlení nebo změnou uměleckého pohledu. Třeba textura obleku Spider-Mana není méně detailní, pouze materiál je méně lesklý. Vůbec nejde o downgrade, ale změnu vizuálního přístupu ke vzhledu té postavy. A tak podobně.
Pokud máte chuť v níže přiloženém videu se dozvíte spoustu zajímavého. Jenom třeba řešení odlesků v mrakodrapech nebo prázdné pokoje uvnitř. Nepochybně Insomniac mají obrovský smysl pro detail a Spider-Man vypadá skvěle. Takže nenechte si zkazit čekání na dnešní půlnoc, ta hra za to stojí. A alespoň máte celkem jasnou představu, kdo hrám rozumí a kdo ne na základě šíření těchto poplašných "downgrade" zpráv.