Po štyroch rokoch od pôvodneho vydania skvelo hodnotenej PlayStation exkluzivity z dielne Insomniac Games, Marvel's Spider-Man, sa konečne svojho portu dočkajú aj PC hráči a od dvanásteho augusta si budú môcť New Yorkom zalietať na pavučinách dokonca v zremastrovanej verzii. Keďže sme sa pôvodnej hre už v recenzii venovali hneď po jej vydaní, tu sa budeme snažiť zamerať skôr na všetky vylepšenia a vychytávky, ktoré nový port prináša a zľahka si tiež tieto dve verzie porovnáme.
Odhalenie jednotlivých features PC verzie nám predviedlo už koncom júla samotné Sony na svojom YouTube a tak by sa žiadne extra prekvapenia konať nemali. Ako teda vieme, ide o vylepšenie v oblasti tieňov a reflexií, s ktorými pomôže technológia Nvidia RTX, či upscaling na zvýšenie výkonu prostredníctvom Nvidia DLSS. Pridá sa tiež novinka DLAA, ktorá pomocou umelej inteligencie spája jednotlivé framy tak, aby na vašu obrazovku priniesla vo finále obrázky s čo najväčším detailom. Viditeľne sa tiež však zmenilo celkové nasvietenie levelov, materiály a dokonca o čosi aj modely, s ktorými remastrovaná verzia pracuje. Nižšie si môžete pozrieť niekoľko obrázkov pre porovnanie:
S krásou však prichádza aj potreba výkonu a tak budete na akési aspoň optimálne nastavenia potrebovať minimálne GTX 1060, či AMD ekvivalent Radeon RX 580 alebo vyššie. Pri recenzii som používal kartu Nvidia RTX 2080 a s vysokými nastaveniami (jedna úroveň pod maximálnou možnou) som pri presúvaní sa mestom (predpokladám že ide o výkonnostne najnáročnejšiu pasáž hry) v 2K rozlíšení dosahoval približne 80-90 fps, čo je na dnešné pomery celkom obstojné. Podľa zverejnených informácií by ste na Ultra Ray Tracing nastavenia mali disponovať kartou RTX 3080 alebo AMD Radeon RX 6950 XT a taktiež minimálne 32GB operačnou pamäťou.
Ďalším z avizovaných vylepšení portu je podpora širokouhlých obrazoviek zahŕňajúc 21:9, panoramatických 32:9, či dokonca viac-monitorové setupy podporované funkciou Nvidia surround. Ak ostaneme pri hardvérových novinkách, tiež nesmieme zabudnúť na podporu PlayStation DualSense ovládača, vďaka ktorému si môžete v hre užiť všetky jeho vychytávky, vrátane adaptívneho feedbacku a haptickej odozvy. Priznám sa, že aj keď som pri recenzii hral PC port kvôli pohodliu na Xbox ovládači, prekvapivé je defaultné namapovanie vystreľovania pavučiny na ľavý shift na klávesnici (čo sa zdá nie len mne trochu nepraktické). Samozrejme sú ale všetky klávesy premapovateľné.
Marvel's Spider-Man je zdanlivo veľmi dobre optimalizovaným a pekným remasterom pôvodnej verzie. Kvalita nasvietenia, tieňov, či reflexií je viditeľne na inom leveli a teda určite nemôžeme tento titul zaradiť do kategórie prebalenej exkluzivity z pred štyroch rokov, na ktorú by Sony nalepilo opäť plnú cenovku pre PC hráčov. Hovoriac o cene, na Steame si Spider-Mana kúpite za 59,99€, teda takmer 1500 českých korún. Vydanie nás čaká už tento piatok, 12. augusta.
Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.