Cloud Alpha je v hernom podhubí dostatočne hmotný pojem na to, aby som si mohol dovoliť povedať, že akákoľvek ich aktuálna verzia, teda reedícia, musí zaujímať popredné priečky nášho spravodajstva ako aj následného presunu na testovací kameň mudrcov. No z tohto popudu, a pri nedávnom vydaní nových Cloud Alpha S, nás z pochopiteľných dôvodov zaujímalo, čo všetko nové to vo svojej kuchyni HyperX napiekol a či ide pre vás o relevantný dôvod na otváranie peňaženky.
Na prvý pohľad sa vlastne nič nemení. Cloud Alpha S totižto, po stránke dizajnu, vychádzajú z totožnej formy ako Cloud Alpha, teda z kultového herného headsetu s nezameniteľnou krvavo červenou farbou. Tá síce v kombinácii s čiernou vytvorila akéhosi neoficiálneho maskota firmy HyperX, avšak s prívlastkom S prichádza zmena a to v podobe modrej farby. Hliníková konštrukcia tak už svojím sfarbením ide predsa len cestou náznaku obmeny, ktorej si však všimnete len pri blízkom skúmaní. Na oboch mušliach sa totižto nachádza malý prepínač pre intenzitu basovej linky, ktorú je možné redukovať do troch polôh a pre každú stranu zvlášť. Táto vychytávka je dostatočným dôvodom na to, aby ste si možno začali upravovať svoj prvotný názor na zdanlivo minimalistické zmeny z červenej na modrú.
Nanešťastie ona veľká zmena nie je zas až tak efektným prvkom. Ak mi totižto niekto garantuje šancu si do sluchov natlačiť oveľa viac basov, som už vopred tak nejako natešený na poriadne vibrácie, ktoré mi v kombinácii so spomienkou na nedávny koncert kapely Rammstein na Edene samovoľne posúvajú pohár piva po stole bez toho, aby v okolí pochodovala Godzilla. Samozrejme nechcem tvrdiť, že po prepnutí sa basy nijako nezvýšia (integrovaná zvuková karta sa u balenia neuvádza len tak zo srandy), avšak nejde o nejaký razantný posun smerom hore, ktorý by mi odstrelil polobotky cez zatvorené okno. Ešte než sa teda rozhodnete začať fandiť "modrým" klapkám na uši, určite si treba aspekt redukcie basov nedávať na prvú priečku v zoznamu pro a proti. Ide skôr o zaujímavosť s minimálnym efektom.
V balení sa okrem efektného vrecka nachádza aj sada náhradných mušlí z eko kože, ktoré svojou veľkosťou uchopia vaše sluchy a nechajú ich užívať si pohodlie aj po dlhých sedeniach pri PC a konzolách. Rovnako funkčný je aj vrchný a z mojich skúseností nezničiteľný "hrebeň", ktorý pomáha pri neustálom zhadzovaní headsetu z hlavy a naopak. Tento zdanlivo nedôležitý aspekt hráč docení až pri dlhodobom používaní a ak viete presne o čom tu píšem, určite teraz uznanlivo kývete hlavou. HyperX Cloud Alpha S sú teda v logickej závislosti na dizajne rovnako komfortné ako klasická červená varianta, tá nová vám však pri prepojení cez USB ponúka 7.1 priestorový zvuk. Keď už sme pri možnosti nejakého ovládania. Je to práve USB forma, ktorá má malú prepínaciu schému, kde sa okrem aktivácie a deaktivácie 7.1 môžete starať o redukciu hluku medzi hrou a chatom. Rovnako tu nájdete tlačidlo mute a klasicky aj nastavovanie celkovej intenzity hlasitosti, čo je ale už automatická samozrejmosť.
Ešte krátko späť k samotnej USB prípojke, ktorá síce má dostatočnú dĺžku (dva metre), avšak v zmysle použitých materiálov už to žiadna sláva nie je. Zvlášť ak si to porovnáte s kovovým rámom headsetu, plastová krabička s nie práve na dotyk príjemnou povrchovou úpravou vyzerá ako od inej firmy. Našťastie sa však hliníkom nešetrilo na tom najdôležitejšom, teda slúchadlách samotných. Tie môžete pokojne chytať aj do spotených rúk a na ich tele to nezanechá žiadne nežiaduce odtlačky. Tento pozitívny aspekt doceníte nielen pri nejakých eSport turnajoch, kedy chcete neustále vyzerať ako čistotný profesionál, ale hlavne pri neustálom pojedaní a maškrtení vo svojej páchnucej hernej kobke. Nejde však o žiadnu novinku, kompletne kovové telo pre mušle mali už klasické červené Cloud Alpha. Ak by sme si chceli práve tieto dva kúsky porovnať, teda starčeka s akýmsi vnukom, najviac tu zarezonuje možnosť spustenia priestorového zvuku a separátne nastaviteľnú basovú linku. Inak ide po stránke kvality o takmer identické produkty.
Osobne som trocha sklamaný z ignorovania prepojenia so softvérom. Takto si jednoducho nemáte ako dodatočne nastaviť špecifiká, nech už sa bavíme o odnímateľnom mikrofóne, alebo práve zvuku prenášaného do vašich uší. Kto je zvyknutý si prostredníctvom PC rozhrania pripravovať svoje vlastné zvukové profily, bude musieť siahnuť do vyššej cenovej kategórie, napríklad na krabicu s nápisom HyperX Cloud Orbit S, ktorý reprezentuje prémiovú sféru spoločnosti. Cez všetky tieto prekážky je však stále Cloud Alpha S kvalitným produktom z kategórie herných headsetov, a to ako po stránke zvuku, jeho mechanickej regulácie, ako aj vysokého pohodlia voči vášmu telu. Ak nepotrebujete nič viac a vyložene vám neprekáža modrá farba, nemáte prečo na prípadné volanie túžby po nových slúchadlách nejako váhať.
Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti HyperX