Dalo sa to očakávať a samotné autorské zoskupenie okolo projektu GoldenEye 25, to v dnes publikovanom stanovisku potvrdzuje. Práva na sedemnásty film z univerza Jamesa Bonda, teda snímok GoldenEye z roku 1997 nakoniec dobehli ich snahu premeniť aj jeho kultovú videohernú adaptáciu z Nintenda 64, na modernú FPS hru so silným rešpektom voči predlohe. Remake bol vo vývoji niekoľko rokov (prvé ohlásenie padlo s kalendárom 2018) a pomocou Unreal Engine 4 nechával naše žiariace a nadšené očká túžiť po výsledku možno až príliš. Realita je ale daná a autor licencie Metro-Goldwyn-Mayer krátko po nedávno vydanom gameplay videu, vypustilo svojich právnikov a zvyšok si už asi viete predstaviť. Autori nemôžu ďalej používať názov hry, oficiálne mená z filmu/hry, samotný príbeh a ani kulisy čím sa pochopiteľne stalo to najhoršie, remake zlatého oka zomrel.
Narodil sa ale Projekt Ianus, čo je už len jemným závanom pôvodnej myšlienky. Tak či onak, čas investovaný do vývoja klasickej FPS z 90 rokov nechcú autori spláchnuť do záchodu a tak sa pokúsia aj na základe konceptu čo už majú hotový, priniesť zaujímavú akčnú hru, ktorá by bola schopná pokloniť sa legende a zároveň neporušiť práva o vlastníctve. Myslíte si že to vôbec bude možné? Osobne pochybujem ale cez to všetko im držím palce.
Our project @007GoldenEye25 got C&D'd.
— Yannick Zenhäusern (@YannickZen) August 11, 2020
Where do we take it from here and what about the music?
Get the answers here:https://t.co/xJjh8SOYpq
No doubt you're wondering what's happened. We're not allowed to continue using the name GoldenEye or the James Bond characters. We'll take what we've made and create an original game. Unfortunate, but at least we can be on Steam now and console ports are possibilities.
— Project Ianus (@projectianus) August 11, 2020