Diablo IV sází na reálno a temnotu

Diablo IV sází na reálno a temnotu
09:31, 03.07.2021

Pokud se nestane zázrak, tak Diablo IV vyjde nejdříve příští rok. Útěchou nám může být, že dostaneme náhradou remake legendárního druhého dílu. To ovšem neznamená, že Blizzardí parta mlčí jako nejhlubší kobka, kde nemrtví stráží své poklady.

Nově se tak rozhovořil umělecký ředitel John Mueller a vedoucí grafici Nick Chilano spolu s Arnaudem Kotelnikoffem. Vývoj a hlavně směr jakým se nové Diablo po grafické stránce ubírá byl prý dán až po mnoha úvahách a ještě více ambicích. Můžeme se tak těšit na grafické zpracování které vychází z dnes už legendárních cut scén, které Blizzardu přinesly nejedny ovace.

Už to samo o sobě je dost ambiciózní, ale vývojáři zašli ještě dál. Postavy tak vypadají reálněji než kdy dřív a to neplatí jen o nich samotných, ale i o gearu který budou nosit. Některé z předmětu mají vypadat až hmotně nebo hmatatelně. To jsou sice vše krásná slova, ale otázkou zůstává, jak moc si tuto reálnost skutečně užijeme.

Všichni víme, že diablovky nejsou jen o máchání mečem, ale také hromadě doprovodných efektů v často dosti těsných prostorách, kde přes nepřátele svého hrdinu ani nevidíme. Pokud by se tedy reálnosti mělo dostat všem, tak nám buď vypadnou úžasem oči z důlků nebo se naše krásné herní stroje roztaví na nehezkou hromádku. Navíc postavu většinu času sledujeme z orlí prespektivy, takže i kdyby byly detaily přímo epické, pokud nás nečeká nějaká změna herního systému, moc často si blýskání talismanu na krásné šíji čarodějky neužijeme.

Na druhou stranu vývojáři slibují, že oproti třetímu dílu bude atmosféra celé hry temnější. Aby toho nebylo málo, přišli tvůrci i s úpravou naší výbavičky, takže si vercajk který sesbíráme budeme moci dále upravovat nejen po stránce kvality, ale i vzhledu. To vše ve jménu vytvoření pevnější vazby s postavou a přidáním bodíků k reálnosti. Náš osobní hrdina se dokonce objeví i ve filmečcích a to s přesností do posledního prstýnku. To je přinejmenším další mezník v historii vývoje her této společnosti.

Aby se ovšem nejednalo jen o chvástání, honění trika a dělání ramen, dostali jsme na namlsání i pár ukázek modelů hrdinů a nepřátel. Uznejte sami, že svíjející se Blood Bishop je skutečně odborný a vůbec nepochybuji o tom, že každý úder mečem doprovodí i správně čvachtavý zvuk. Skeleton Lord má zase v záloze obrovskou hromadu kostí a Spider Host snad ani nepotřebuje komentář.

Bestiář vypadá více než slibně. Společně se sliby, kterým se nám dostalo je tak možné očekávat pouze dvě možnosti. Buď bude Diablo IV hrou která překoná i legendární II nebo se zařadí vedle III dílu a přinese spíše zklamání a rozčarování. Za mě jsou očekávání nicméně vysoko.


DALŠÍ

CGwillWin