Začíná nová éra hraní her pro nevidomé hráče

Začíná nová éra hraní her pro nevidomé hráče
13:18, 22.03.2022

Český herní vývojář Petr Kubíček (KUBI Games) se s námi podělil o velmi zajímavé informace, týkající se jeho vlastního projektu 1428: Shadows over Silesia.

"Mám pro tebe důležitou novinku, která už navždy změní herní scénu. Jednou to přijít muselo. Přišlo to teď! Začíná nová éra hraní her pro nevidomé hráče a odstartuje společně s 1428: Shadows over Silesia. Možná je to až s podivem, že s tím přichází malé jednočlenné studio z Česka, ale když se k tomu dlouho neměl nikdo z předních světových vývojářů, rozhodl jsem se výzvu přijmout.

Dnes hrdě oznamuji, že připravovaná akční adventura 1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče. Tím se stane vůbec první hrou na PC a druhou celkově (po The Last of Us Part II), která přinese plnou podporu do dobrodružství takového rozsahu.

Nemluvíme tu jen o nějakém čtení textu nebo základní navigaci. Hra přinese úplně nové revoluční prvky, které umožní nevidomým užít si plnohodnotný zážitek nejen z příběhu, dialogů, prozkoumávání prostředí, ale také stealth pasáží nebo soubojů, a to včetně velkých bitev! Přestože přístupnost v TLOU2 byla skvělým úspěchem a získala řadu ocenění, Shadows over Silesia vše posune na úplně novou, dosud nevídanou, úroveň.

K této příležitosti právě vychází nový audio trailer pro nevidomé! Úplně první svého druhu. Najdeš ho tady:"

Následuje stručný souhrn funkcí přístupnosti, které hra přinese:

Kompletní předčítání všech textů ve hře

Včetně čtení vyskakovacích nápověd, vlastností postavy, aktivních úkolů, záznamů v deníku i inventáře

Skryté titulky v cutscénách
Předčítání titulků pro nedabované jazyky
Možnost v textu přeskakovat dopředu a dozadu
Podpora pro různé odečítače obrazovky
Speciální popisy prostředí

Většina lokací má vlastní textový popis, takže i nevidomí si užijí temnou atmosféru hry a zároveň díky tomu získají doplňující informace, které by jim jinak chyběly

Pokročilé navigační funkce

Navigace k důležitým příběhovým bodům, postavám a dokonce i vlastním bodům, které lze neomezeně přidávat

Hlášení zbývající vzdálenosti do cíle
Kompas a také souřadnicový systém
Asistence s otáčením k předmětům nebo postavám
Sonar

Revoluční funkce, která umožní nevidomým svobodně prozkoumávat a orientovat se v prostoru hry

Sonar zahrnuje také přátelské a nepřátelské postavy a určení jejich polohy

Upozornění na pasti nebo zničitelné bariéry
Velké množství zvukových nápověd

Upozornění na předměty a zajímavé interakce. Řada z nich má doplňující zvuk, aby hráč na první poslech věděl, co se nachází kolem něj

Upozornění na zahájení a ukončení cutscény, nízké zdraví, opuštění oblasti a mnoho dalších situací

Varování před nepřáteli
Signál pro útok nebo obranu
Volitelné zjednodušení některých mechanik
Přístupné souboje, včetně velkých bitev
Přístupné plížení zachovávající atmosféru a náročnost
Prodloužené časované události
A velká spousta dalších drobných pomůcek

DALŠÍ

CGwillWin