Další rozšíření k mnou tolik opěvované kooperativní vyšetřovací hry ze světa popsaného H.P. Lovecraftem nese název Ulice Arkhamu, jemuž rychle dostojí tím, jak se ve třech nově dostupných misích vydáte na univerzitu, do muzea či rovnou do jámy lvové, mezi dva znepřátelené gangy.
Z hlediska herního zážitku konečně přibylo vylepšování vlastností, po kterém jsem osobně toužil od prvního vydání druhé edice základní hry, i když jsem v sobě tyto pocity potlačoval. Nové karty stavů (8), zranění (5), strachu (5), předmětů (11) a kouzel (15) slouží k obohacení sbírky, kterou navíc rozšíříte o čtyři vyšetřovatele – pašeráka Finna Edwardse, policistu Tommyho Muldoona, zpěvačku Marii Lambeaovou a mou nejoblíbenější postavu, ex-kultistku Dianu Stanleyovou. Navíc jsou tady karty elixíru, které vám jednorázově vylepší jednu z vlastností (v ideálním případě), no a nakonec ještě žetony osob (12) a vylepšení (30).
17 mapových dílů vám poslouží ve třech nových misích, rozpínajících se od hodinky až po víc než tři, a na své si přijdou i zarytí hádankáři, které boje a neustálé ohlížení se přes rameno a barikádování dveří jenom vytrhují z intenzivního vyšetřování. Všechny navíc jistě potěší nový druh hlavolamu, během kterého máte za úkol postavit pyramidu z kostek.
Vylepšení je +1 k jedné z vlastností, aplikovatelné na všechny testy a hlavolamy, ale od každé vlastnosti můžete mít jenom jedno, jejich celkový počet však omezený není (nicméně na vás pak mohou cílit různé noční hrůzy). Bonusu dosáhnete buď pomocí elixírů, což jsou jednorázové unikátní předměty, vždy však s vedlejším efektem, který ale zjistíte až po vypití. Pak také pomocí předmětů, a nově po zakliknutí, že rozšíření vlastníte, se může postavě poštěstit během vyšetřování.
Univerzitní mise je jedna obrovská logická hádanka, během které musíte co nejrychleji odkrýt tajemství za několika předměty, z nichž jeden způsobuje podivná zemření. Podle klasické ho „rozděl a panuj“ se musíte vydat do každého kouta muzea, kde jsou hlavolamy, jak je znáte (během našich her jsme vždy potkali od každého jeden, že nebyly dva stejné), ale malinko těžší než v běžných hrách, jen opravdu málokdy se nám povedlo je vyřešit během jednoho kola. Sice to nezačalo platit až u Ulic Arkhamu, ale je opravdu potřeba dobře si zvolit vyšetřovatele, protože některé scénáře jsou prakticky bez boje, takže někomu s velkou silou a duchem, ale bez postřehu či vědění, bude trvat o kolo až dvě déle, než splní, co měl, což může klidně znamenat neúspěch.
S rozšířeními Panství hrůzy jsem byl zatím vždy spokojen nadmíru, a ani Ulice Arkhamu nejsou výjimkou. Přibyly tři zajímavé scénáře, které jsou svým způsobem unikátní a náročné až nesplnitelné, pokud si vezmete „špatné“ vyšetřovatele. Vytoužená mechanika v podobě vylepšování schopností je přesně to, po čem jsme prahnuli už od prvního zahrání kdysi před lety, a nová šílenství, zranění a menší doplňky jsou jen třešničkou na velmi chutném dortu.
Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Blackfire