Wild Bastards

Wild Bastards - recenze
Wild Bastards - recenze
07:19, 25.10.2024

Titul Wild Bastards som v hlave spracovával roky pred jeho samotným vydaním. Už len pôvodné plány vzdať opäť svojským spôsobom hold kultovým značkám ako BioShock a System Shock 2 predstavovali auru silných očakávaní a potrieb kladených na ramená malej spoločnosti Blue Manchu (doteraz skompletizovali len tri hry, vrátane akéhosi dnes už päť rokov starého prequelu ku WB). O to viac sa moje nadšenie znásobilo, keď onen absurdne štýlový humor tejto roguelike strieľačky zasiahol presne do stredu môjho vkusu. O čom to však celé vlastne je?

Sterilnú loď meníme za špinavý divoký západ?

Klik pro zvětšení (Wild Bastards - recenze)

Od vývojárov Blue Manchu som čakal kvalitatívne zrovnateľný zážitok aký predviedli pri spomínanom predchodcovi a to som aj plus mínus dostal. Ich novinka je svojím spôsobom jedinečná sci-fi roguelike FPS, ktorá prenáša hráčov do neobvyklého vesmírneho westernu plného zábavy, spotených klobúkov a strategických výziev. Tentokrát hráči vstupujú do úlohy členov istého gangu, ktorých musia postupne oživiť a znovu spojiť s pomocou lode nazvanej Drifter. Samotné plavidlo sa zároveň stáva ich jediným útočiskom pred rôznymi nepriateľmi. Celý príbeh sa odohráva v galaxii preplnenej záhadnými planétami, na ktorých nie je núdza o zvláštne bytosti a hlavne nie zrovna pozitívne naladené konkurenčné gangy. Zápasíte tu nielen o prežitie, ale aj o obnovenie svojej pôvodnej partie spolubojovníkov.

Viac slobody sa automaticky rovná viac zábavy?

Atmosféra nedávno vydanej novinky výrazne vybočuje z temného a uzavretého prostredia predchádzajúceho titulu Void Bastards, kde hráči strávili väčšinu času v úzkych priestoroch opustených lodí, v ktorých sa každý jeden krok musel starostlivo a takticky premyslieť, inak hrozila rýchla smrť. Wild Bastards sa v tomto smere pohybuje v úplne inom tempe a logicky aj v iných kulisách. Vyššie som spomínal rozmanitosť planét, kam môžem zaradiť pestrosť v duchu páchnucich močarísk alebo vyprahnutých piesočných dún. Spoločným menovateľom je na seba sa podobajúca farebná scenéria v komiks arte prešpikovaná akčnou dynamikou. Každý člen spomínaného gangu má svoje unikátne schopnosti a tie práve prispievajú k rozmanitosti bojových štýlov. Hra tým automaticky vytvára priestor pre rôzne formy taktického postupu, aj keď čo si budeme hovoriť, drvivá väčšina z vás si najviac osvojí šialenú akciu a to až do momentu prvej smrti.

Dôraz sa kladie aj na premýšľanie

Postavy majú k dispozícii nielen rozdielne zbrane a bojové schopnosti, ale v istom ohľade aj dostatočne pestro podané osobné príbehy. Toto všetko pridáva na slušnej komplexnosti zážitku z gameplay schémy ako takej. Napriek tejto rozmanitosti však slušne podanú atmosféru časom začnú rozbíjať opakujúce sa dialógy a určité klišé v prejave členov vášho gangu. Niekedy sa dialógy stanú natoľko monotónnymi, že vás donútia ich preskakovať a tým sa rozbíja inak v úvode slušne budované gro deju. Čo sa týka hernej mechaniky, Wild Bastards kladie dôraz na arénové boje a pohyb po mapách, ktoré pripomínajú skôr variáciu na doskové spoločenské hry. Každá planéta alebo vesmírny sektor prináša sériu rôznych výziev a súčasne rizík, kde musíte zbierať predmety, vylepšenia a nové schopnosti pre svoj tím, no zároveň je nutné dávať pozor na nepriateľské jednotky, ktoré sa na vás čoraz agresívnejšie zameriavajú. Táto stratégia v štýle cukru a biču dodáva hre výrazné napätie, keďže rozhodnutie zotrvať na planéte pre ďalšie vylepšenia vás v konečnom dôsledku môže stáť život. Kľúčovými prvkami sú nielen prestrelky, ale aj taktika a schopnosť zvládnuť rôzne bojové situácie a typy nepriateľov, čo som však už písal vyššie.

Je to lepšie než Void?

V porovnaní s predchodcom (Void Bastards) pôsobí Wild Bastards rozhodne oveľa živšie, dynamickejšie a pútavejšie, no dôvodom je zameranie sa na intenzívnejšiu akciu a už menej na hlboké strategické plánovanie - aj to tu stále je prítomné, ale v menšej forme. Prvok stálych prestreliek a rýchlych súbojov ocenia predovšetkým hráči, ktorí majú radi akčnejší prístup, zatiaľ čo fanúšikovia strategického a opatrného postupu z Void Bastards si môžu všimnúť rozdiely v tempe a taktickej hĺbke hry. Wild Bastards ale prináša farebnú a jedinečnú kombináciu westernovej estetiky prekladanej sci-fi tematikou, čo projektu dodáva špecifický a nový rozmer. S jedinečnou kombináciou westernových a sci-fi prvkov, ktorá prináša hráčom dobrodružstvo plné rizík v nebezpečnej galaxii, je Wild Bastards perfektnou voľbou pre tých, čo hľadajú pestré herné zážitky, prekvapivé situácie a rýchle rozhodnutia.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Blue Manchu

70%
Prekvapivo slušne zvládnutý prequel, ktorý však nemá ambície stať sa komplexnejším dielom než bol jeho predchodca