Blizzard slaví krásné kulaté 30. výročí a ač to možná už dávno není společnost, která nedělá omyly, my jí pořád máme rádi. Otázkou je, mají vývojáři rádi nás? Někdy se zdá že ano (Diablo 4), jindy že nás nenávidí (Warcraft III: Reforged). Ale je hezké, že se snaží. A ke svým narozeninám si připravili leaknutou nadílku, remaster prvního a druhého Warcraftu a update pro Reforged.
To v překladu znamená, že si můžeme užít původní strategie, ale s novými spirty a texturami ve vysokém rozlišení a jak Blizzard tvrdí i “quality of life” vylepšeními, což není na škodu. Přeci jen je rok 2024 a hry se už ovládají trochu jinak (lépe) než v roce 1995 a je super, že si můžete vybrat víc než 4 jednotky najednou. Jenže co se grafiky týče, nedokážu si pomoct, ale vypadá to hrozně. I když přimhouřím obě oči a dám si před tím půl flašky rumu. Zatímco Wacraft II byl díky počtu pixelů, jež takřka spočítáte na jedné ruce, jednoduše cool retro, remaster vypadá jako něco, co vzniklo primárně na mobily z assetů zpirátěných z netu a prohnaných přes AI upscaling. Takže ne, nelíbí se mi to a nejsem sám.
W3:Reforged se dočkal updatu 2.0, který slibuje opět vizuální vylepšení, ale lehce překvapivě nás nechá použít staré, lehce kostrbaté modely postav a budov, jen ve vyšším rozlišení. To vypadá docela dobře a můžete si nakombinovat koktejl dle svých představ aka původní postavy a nově zpracované prostředí. Otázkou je, jestli vám to za to stojí. Pokud stejně jako já už ani nemáte v počítači mechaniku a CDčka jsou bůhvíkde, a chcete si na třetí Wacraft asi to dává smysl. Jinak to stojí za pováženou. Všechny tři předělávky stojí 40 doláčů, ale můžete si jednotlivé tituly koupit i separé. Wacraft I za 10, dvojku za 15 a Reforged za 30.