Tento týden vyšel dlouho oceňovaný Indiana Jones and the Great Circle od Bethesda Softworks a MachineGames a v recenzích zatím slaví řadu úspěchů. Hra nabídne podporu NVIDIA DLSS 3 plného ray tracingu.
NVIDIA DLSS s funkcemi Frame Generation a Super Resolution využívá AI akcelerovanou pomocí dedikovaných Tensor Cores, které lze najít exkluzivně na GeForce RTX, pro znásobení snímkové frekvence. Plný ray tracing, známý také jako path tracing, se do PC verze hry dostal hned s vydáním prostřednictvím prvního patche. Jde o náročnou techniku velmi přesného vykreslování průchodu světla scénou. Pomáhá tak dodat grafice hry realistický filmový vzhled.
Aktivací funkce plného ray tracingu získáte:Plně ray tracingové globální osvětlení: Pokročilá technika renderingu simuluje realistické osvětlení sledováním drah světelných paprsků, které se ve scéně odrážejí. Na rozdíl od metod, které zohledňují pouze přímé osvětlení, tento přístup zahrnuje přímé i nepřímé osvětlení a zachycuje, jak se světlo zrcadlí, láme a rozptyluje na různých površích, což se projevuje zejména ve venkovních oblastech.
Plně ray tracingový podpovrchový rozptyl na listech: Zvyšuje realističnost vegetace tím, že simuluje, jak světlo proniká skrz listy a rozptyluje se v nich. Díky přesnému modelování podpovrchového rozptylu, což je způsob, jakým světlo vstupuje do poloprůhledných materiálů, rozptyluje se v nich a opouští je, přináší tato technika přirozenou průsvitnost i světelné efekty na listech, zejména při podsvícení.
Plně ray tracingové odrazy v interiérech: Na rozdíl od tradičních metod, jako je mapování prostředí nebo odrazy v prostoru obrazovky, které mohou vynechat objekty mimo obrazovku nebo vytvářet vizuální artefakty, bere path tracing v úvahu všechny potenciální cesty světla v rámci celé scény. Paprsky mohou procházet vícenásobnými odrazy a lomy, což přesně modeluje složité jevy, jako jsou lesklé odrazy, difúzní meziprvky a zrcadlové odlesky.
Plně ray tracingové sluneční stíny: Používají se k vytváření realistických stínových efektů pomocí simulace chování světla ve skutečném světě. Realistické stínování je tvořené díky simulaci slunečních paprsků při průchodu od zdroje k povrchům ve scéně. Technika přesně zpracovává okluzi a změkčení světla v závislosti na vzdálenosti, úhlu dopadu a denní době. Na rozdíl od tradičního mapování stínů, které může být příliš ostré či rozmazané, umožňuje plný ray tracing plynulý přechod mezi těmito extrémy na základě fyzikálních vlastností prostředí.
Pro novinku jsou také připraveny poslední Game Ready ovladače. Hru lze hrát i prostřednictvím GeForce NOW ze Steamu a Microsoft Store, příští týden se mohou těšit také majitelé verze pro PC Game Pass.