Jestli vám přijde název titulu u této recenze bizardní, tak nejste daleko od pravdy. Toto je bizardní hra. Ale to samo o sobě nemusí být špatné, protože někteří tvůrci si na tom založili svůj image. Třeba takový Suda 51. Jenže ne vždy se ta bizardnost skloubí správným směrem a to je případ těchto "bojových koček". Už úvodní "intro", což je vlastně jenom jedoucí text, naznačí, že kvalitu tato hra moc nepobrala. Text, jenž se snaží rádoby vtipně reagovat na svět sociálních sítí a záplavu fotek "koťátek" na nich, není moc vtipný. Prostě kočky vše ovládnou, to je premisa hry.
Battle Cats jsou zástupcem žánru "Tower defense" nebo-li obrana věže. V tomto případě má vaše kočičí impérium svou věž a na druhé straně horizontální mapy má věž bránící se země. Říkám země, protože levely ve hře jsou prostě útoky na reálné země naší planety. Takže začínáme Koreou, pokračujeme asijskými zeměmi dále do Afriky atd. Vaším cílem je vždy zničit bránící věž a zabránit zničení své. O to se starají samostatné jednotky, které vysíláte do boje. Staráte se pouze o management jakou jednotku vyslat v jakou chvíli a abyste měli dostatek prostředků. Nic nového. Tento typ hry už existuje roky.
Právě jednotky mají být tím vtipným na této hře, ale není tomu tak. Nebude překvapením, že se vaše armáda skládá z koček, ale jakých. Kočce je prakticky podobná jen základní - nejlevnější - jednotka. Zbytek je "Tank Cat", která má funkci špuntu a vydrží hodně. "Axe Cat" je zase silný DPS. Postupně se dostaneme k "Bird Cat", "Lizard Cat" a naprosto obskurně vypadající "Fish Cat". Nevím přesně, jak vtipně to má působit, ale na mě to nefunguje. Navíc jejich zpracování je prostě nudné, ale o tom později.
Hratelnostně tu není nic zajímavého vymyšleno. Během boje řešíte ekonomickou stránku upgrady vydělávání a také nasazení jednotek. Jako asi nejvíce taktický prvek je kanón vaší věže, který pročistí nepřátele. Bohužel po pár levelech se taktika ustálí na jedné šabloně. Pustím "tanka", který zašpuntuje na chvíli nepřátele. Mezitím upgraduji vydělávání peněz a čekám na nabití kanónu. Jakmile jsem spokojen - kanón vyčistí plochu a já vypustím pořádný útok. Někdy protivník odrazí silnými jednotkami, někdy ihned vyhrávám a jdu dále.
Takže je těžké najít důvod, proč vlastně hru hrát. O to horší je interní ekonomika hry samotné. Hra pochází z mobilních telefonů (což je na ní jasně vidět), ale pro 3DS verzi nějak zapomněla odstranit prvky, které jsou vázané na mikrotransakce. Dostáváme zde tedy takový bizardní mix toho, že po vás hra chce, abyste před další bitvou čekali nebo zakoupili za "jídlo pro kočky" pokračování. Jídlo dostáváte za úspěšné mise, ale úplně z něj sálá to, že je určené pro mikrotransakce, jenže ty tady nejsou. Takže se můžete dostat do situace, kdy vás hra omezí v možnosti pokračovat v hraní a nemáte možnost to obejít.
Nebudu mluvit ani o tom, že jsem si po pár misích koupil spoustu XP právě za konzervy s kočičím jídlem a vyupgradoval si polovinu věcí na maximum. A to bez mikrotransakcí za pár herních kol. Všechno ve hře křičí "mikrotransakce" a přitom tu prostě nejsou. Naprosto příšerné rozhodnutí tuto hru předělat bez překopání některých mechanik. Takže získané "lístky" na možnost si vylosovat exkluzivní (třeba vesmírnou) kočku působí tak nějak "mimo". Upgrady, sestavy koček a další obligátní věci tu jsou přítomné. Hra by měla nabídnout tři kapitoly po 48 levelech, což je slušná porce. Jen je otázka, zda by to někdo opravdu hrál.
Protože pokud jste už někdy hru z tohoto žánru hráli, tak tahle vám nedá nic navíc. A to ani z hlediska vzhledu, který by mohl být vtipný a bizardní. To se ale také nekoná, protože je prostě jen jednoduchý. Kočky kreslené pouhými linkami do různých praštěných podob jsou nudné. Stejně tak jsou nudní nepřátelé, kteří mají být v různých podobách zvířat a všeho možného. Nejvíce mě překvapil hroch, teda ono to nevypadá jako hroch a když v herní encyklopedii hra tu obludu tak pojmenovala, chvíli jsem přemýšlel, zda art nedělali žáci nějaké základní školy. Ve výsledku jediné, co mě dokázalo pobavit, byly věže bránících států. Ty alespoň reflektovali jejich "kulturu", takže když útočíte na Čínu - vypadá jak Velká Čínská zeď. Když na Rusko tak má vzhled Matrjošek. Tohle je jediné, co pobavilo a má trochu nádech originality. Zbytek je technicky nuda. Ovládání přes dotykovou obrazovku je ok. Snad jen podkladová hudba má náznak "hravosti", což prostě jinak v tomto titulu nevidím.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.
Recenzovaná verze: Nintendo 3DS