Aragami: Nightfall

Aragami: Nightfall - recenze
Aragami: Nightfall - recenze
19:45, 02.07.2018

Již jsou to dva roky od vydání samotné hry Aragami. Tato hra jistě velmi potěšila nadšence pro stealth žánru, navíc komiksová grafika hře dodávala skvělý nádech japonské kultury. Na druhou stranu, dalo by se říci, že grafika byla jen důmyslné maskování pro zakrytí spousty technických chyb ve hře. Celkově tak hra nebyla žádným propadákem, ale ani bestsellerem. A proto, stejně jako většina béčkových her, upadla do zapomnění. Tedy až doteď. Nyní se Aragami opět objevilo a to s novou edicí, která obsahuje DLC Nightfall.

Tryhard

Aragami je hra, kde se ujmete super tajného nindžy a plížíte se ve stínech, aby se vám nabila "stamina", díky které budete moci provádět nejrůznější triky od teleportace k efektivnímu zabíjení. Nightfall funguje prakticky stejně. Tady se ujmete jednoho z dvojice ninjů (Hyo a Shinobu), ale padouchy budete masakrovat víceméně stejně. Teď ale jeden důležitý tip. Pokud jste samostanou příběhovou linii nehráli, silně doporučuji si ji zahrát před spuštěním tohoto DLC. Proč? Už jsem hrál spoustu stealth her u kterých třískáte klávesnicí a myší do stolu a tak jsem si řekl, že mě hra už nemůže zaskočit. To jsem ale nevěděl s čím mám tu čest. Tady zapomeňte na strategii, kde můžete dostat pár zásahů od nepřítele a jít dál. Tady platí, co rána, to smrt.

Klik pro zvětšení (Aragami: Nightfall - recenze)

Ve dvou se to táhne líp

Není nad to hrát ve dvou. Minimálně v této hře je to dobrý přístup, vzhledem k její obtížnosti. To, jestli budete hrát za Hya, nebo Shinobu, je úplně jedno, neboť oba mají stejné schopnosti. Což je docela škoda, kdyby byla jedna z postav více zaměřená na jiný styl schopností, vytvářelo by to super coop akci. Multiplayer, tak sice hru částečně okořeňuje, ale zážitek ze hry nijak zřetelně neovlivní.

Název celkem sedí

Nighfall - snad výstižnější název hry jsem snad ještě neviděl. Většinu hry budete tápat někde ve tmě a ve stínech a doufat, že vás nikdo neodhalí. Vaše unikátní schopnosti sice trochu napomáhají k udržení si stealth přístupu, ale v momentě kdy tento přístup porušíte, dalo by se říci, že už jste mrtví. Ono je to sice z počátku docela zábavné, ale po jednom celém díle a teď ještě DLC, vám to začne lézt na nervy. A to už vůbec nezmiňuji technické nedostatky, které začnou hru kazit.

Nic nového nečekejte

Dobrá, vývojáři sice přidali dvě nové postavy (jediným rozdílem je player model) a nové schopnosti, ale koncept hry je pořád stejný. Jdi, někoho zabij, umři a celé si to zopakuj v příští misi. Tento princip se dal jakžtakž snést v základní verzi hry, když bylo Aragami novinkou. Teď ale vývojáři oprášili grafiku, něco málo nového přidali a vydali to za DLC. Kde už jsem tohle viděl? Že by EA?

50%
Aragami Shadow Edition je jako hamburger z Mekáče. Chutná pořád stejně.