Tipni si! Slovensko / Na striebornom plátne

Tipni si! Slovensko / Na striebornom plátne - recenze
08:22, 27.05.2023

Je to len pár týždňov, čo som vydával svoju vlastnú recenziu na spoločenskú vedomostnú hru "Tipni si!" a už vtedy som mal niekde v hlave myšlienku, že v mojom prípade neostane len u testu základu samotného. Jedným z náhodných periférnych videní s prímesou digitálneho smogu a informáciou od nadšeného spoluhráča z našej rodinnej sociálnej bublinky som vedel, že existuje nie len filmové rozšírenie, ale aj verzia zameraná striktne na Slovensko a jeho folklór - nie že by išlo len o otázky ohľadom čipkovaných krojov a farebných dreveníc, ale skôr so mal na mysli témy a odpovede zamerané výhradne na moju rodnú krajinu. Apropo, ak by ste chceli potrieť digitálny smog a súčasne ostať produktívnym jedincom, máme pre vás menšie odporúčanie.

Stále to isté len viac špecifickejšie

Klik pro zvětšení (Tipni si! Slovensko / Na striebornom plátne - recenze)

Začnem práve rozšírením s názvom Tipni si! Na striebornom plátne, ktoré spadá do kategórie známeho konceptu tipovania na cestách. V základe máte 63 kariet s 198 otázkami ohľadom filmového priemyslu a keďže ide o praktickú verziu určenú na prenos, miesto zbierania plastových žetónov sa v tejto hre zapisujú body na papierové lístky. Ja osobne som však zobral všetky kartičky a len ich pridal ku základu, respektíve ku Tipni si! Slovensko, čím som súčasne vytvoril úplne novú kategóriu. Čo sa týka pestrosti otázok u tohto DLC, tak opäť ide o rozumne namiešané témy, kde nás prekvapili predovšetkým otázky z Československého filmového priemyslu - drvivá väčšina sa však krúti samozrejme okolo zahraničných snímkou a špecifickosti ich produkovania. Cenovka za danú expanziu sa pohybuje na hranici trinástich eur a rozhodne ju milovníkom tejto stolovej zábavy odporúčam, špeciálne ak niekomu nevyhovuje počet kategórií v štartovnom balení plnohodnotného základu.

Nech hádka započne

Dobré jedlo, dobré pitie (jed podľa vlastných preferencií podávame v chladenom či teplom stave), dobrá spoločnosť a predovšetkým stará dobrá hádka. Toto je ideálny recept na maximálne vyťaženie zábavy z konceptu Tipni si! Nič na tom v prípade môjho testovania verzie Slovensko nezmenilo ani niekoľko vášnivých diskusií ohľadom relevantnosti otázok. Počas hrania sme narazili na pár vyložene zle postavených otázok, kde jednak naše tipy zlyhali časovým odstupom roku vzniku hry v pomere ku súčasnosti a rovnako tak aj, kde sme nedokázali dostatočne rozlúštiť pointu samotnej otázky - ako to jej autori vlastne mysleli. Cez to všetko, ostatne pár takýchto otázok som našiel aj v prvom základe Tipni si!, je predmetná párty hra stále nesmierne atraktívna a keď dám návštevám na výber, podotýkam, že na výber z obrovského počtu rôznych stolových hier s rôznym stupňom náročnosti, tak drvivá väčšina chce stále tipovať a to až do momentu, než otočíme a vyčerpáme všetky témy.

Najhranejšia vec u nás

Tipni si! Slovensko a Tipni si! Na striebornom plátne krásne doplnilo pôvodný základ a už teraz je isté, že budem zháňať aj ďalšie expanzie, keďže ich tu ešte na trhu zopár je. Preto vám, či už rodu verným Slovákom, alebo obyvateľom Českej republiky, čo si chcú preveriť svoje znalosti susednej krajiny, odporúčam zakúpiť vyššie opisované logické párty hry, nebudete dozaista ľutovať. Dozviete sa zaujímavosti z filmového biznisu, zemepisu, dejín, kultúry, prírody, športu a rôznych ďalších tém. Musím sa priznať, že Tipni si! je jednou z mála spoločenských párty konceptov, kde mi je úplne jedno koľko bodov v súčte nahromadím a koľko plastových žetónov mi šuští medzi prstami, dokážem sa totižto počas hrania zabaviť aj keď neuhádnem a stále sa viem naučiť hromadu zaujímavých vecí zo sveta.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Albi

90%
Aj tu sa nájde pár nelogicky postavených otázok, avšak zábava cez to všetko pretrváva