NBA 2K25

NBA 2K25 - recenze
NBA 2K25 - recenze
11:13, 17.09.2024

O basketbalovej simulácii od 2K sme v rámci posunu kvality písali naposledy dva ročníky dozadu, kedy sa na scéne zjavil next-gen update do ročníka 2021 a jeden by si myslel, že nám 2K dá trochu času zabudnúť na to nie práve presvedčivé fiasko okolo mikrotransakcií a bude aspoň rok ešte hrať takzvane do autu. Kolesá biznisu, a zvlášť ak ide o licencie viazané na NBA, sa však evidentne musia krútiť ďalej, a preto aktuálne prichádza plnohodnotný nový ročník a naň sme sa v našej redakcii pozreli vďaka plnej verzii pre konzolu PlayStation 5 - výkonnostne sa preto tlačíme takpovediac k samému stropu, čo však v súvislosti s výslednou kvalitou nemusí nič znamenať. Aj z dôvodu častého efektu opakovania kvality jednej a tej istej simulácie, som sa rozhodol, že tentokrát hodnotiaci koncept pojmem absolútne bez omáčky a pôjdeme rovno k veci.

Grafika a prezentácia

Klik pro zvětšení (NBA 2K25 - recenze)

NBA 2K25 prináša vylepšenú grafiku, ktorá je ešte realistickejšia vďaka technológii ProPLAY. Uvedená technológia umožňuje plynulejšie a autentickejšie animácie hráčov, čo znamená, že pohyby a strely hviezd, menovite, Paula Georgea alebo Jayson Tatumove, sú takmer nerozoznateľné od skutočnosti (skutočne). Celková prezentácia hry je sama o sebe na vysokej úrovni, s detailnými modelmi hráčov a realistickými arénami. Je to ako sledovať živý zápas, kde každý detail, od potu na čele hráčov po zvuk topánok na palubovke (sem tam iritujúci), prispieva k autentickému zážitku. V tomto ohľade to autori dokázali.

Herné modusy

Klik pro zvětšení (NBA 2K25 - recenze)

Projekt ponúka širokú škálu herných módov, vrátane MyCareer, MyTeam, NBA Eras (ktorý zahŕňa MyGM) a WNBA. MyCareer je stále jedným z najpopulárnejších módov, kde hráči môžu vytvoriť a rozvíjať svojho vlastného hráča. Tento mód je ako cesta hrdinu, kde začínate ako neznámy nováčik a postupne sa prepracovávate na vrchol slávy. MyTeam umožňuje hráčom zostaviť si vlastný tím z aktuálnych aj historických hráčov, pričom NBA Eras ponúka možnosť prežiť rôzne éry NBA histórie. Je to ako cestovanie časom, kde môžete zažiť zlaté časy basketbalu. Ponuka sa síce rapídne nerozšírila, ale cez to všetko je toho viac ako dosť, čo vás pred obrazovkou udrží na dlho.

Hrateľnosť

Klik pro zvětšení (NBA 2K25 - recenze)

Hrateľnosť v NBA 2K25 je čiastočne vylepšená vďaka novým animáciám a pohybom, ktoré pridávajú na vyššie toľko opakovanom realizme. Nový systém Go-To Moves umožňuje hráčom vykonávať ikonické pohyby obľúbených NBA hráčov, ako je napríklad skok jednou nohou Nikolu Jokiča alebo "stepback" strela Donovana Mitchella. Tieto pohyby sú ako čistokrvné podpisy hráčov, ktoré ich odlišujú od ostatných. Obranný systém bol tiež vylepšený, čo umožňuje lepšie reagovať na pohyby súperov a efektívnejšie blokovať alebo kradnúť loptu. Hra je teraz o niečo viac ako šachová partia, v ktorej každý pohyb môže rozhodnúť o víťazstve alebo prehre.

Mikrotransakcie a ekonomika hry

Klik pro zvětšení (NBA 2K25 - recenze)

Jedným z najväčších problémov zostávajú aj naďalej a aj v tomto novom ročníku mikrotransakcie. NBA 2K25 stále obsahuje prvky pay-to-win, najmä v móde MyCareer, kde je takmer nevyhnutné investovať do hry skutočné peniaze, aby ste sa vyhli zdĺhavému grindovaniu (podotýkam, že nejde o hru od EA). Tento aspekt môže byť pre mnohých hráčov frustrujúci a odrádzajúci a ja osobne to plne chápem, respektíve to zohľadňujem aj vo finálnych percentách. Je to ako beh na dlhú trať, kde niektorí bežci majú možnosť skrátiť si cestu, zatiaľ čo ostatní musia prejsť celú trasu.

Zvuk a hudba

Klik pro zvětšení (NBA 2K25 - recenze)

Zvukový dizajn v NBA 2K25 je bez debaty na vysokej úrovni. Komentátori prinášajú živé a dynamické postrehy, ktoré pridávajú na celkovej autenticite zápasov. Hudobný výber je pestrý a zahŕňa rôzne žánre, ktoré dodávajú hre energiu a atmosféru - kiež by 2K opäť zakúpilo licenciu na NFL a skúsilo simulácii amerického futbalu vrátiť dávno stratenú auru zábavy. Je to ako mať vlastný soundtrack k vášmu basketbalovému dobrodružstvu, čo je plus aj pre staršie ročníky, kam sa ja radím.

Áno alebo Nie?

NBA 2K25 je technicky a vizuálne rozhodne pôsobivá hra, ktorá ponúka hlboký a realistický zážitok z basketbalu ako takého. Avšak, mikrotransakcie a ekonomika hry môžu byť pre niektorých hráčov dozaista veľkým negatívom a takzvané pain in the ass. Ak ste fanúšikom série a dokážete prehliadnuť tieto nedostatky, predmetná simulácia basketbalu vám poskytne hodiny zábavy a autentický zážitok z NBA. Je to ako vstúpiť do sveta profesionálneho basketbalu, kde každý zápas je príležitosťou ukázať svoje schopnosti a dosiahnuť slávu, k čomu prispieva perfektne zvládnuté ovládanie.

Klik pro zvětšení (NBA 2K25 - recenze)

75%
Poctivá a hrateľnostne výborne zvládnutá NBA, ktorej opäť škodia stále nepríjemné mikrotransakcie