Caravan SandWitch

Caravan SandWitch - recenze
Caravan SandWitch - recenze
11:00, 03.10.2024

Caravan SandWitch je vôbec najnovšia adventúra z dielne na indie scéne pomerne úspešného kreatívneho združenia s názvom Studio Plane Toast, ktorá vás vtiahne do post-apokalyptického sveta plného záhadných tajomstiev a predovšetkým krásnych vizuálnych scenérií. Uvedený projekt mi už pred testom imponoval v mnohom a čo som si od neho sľuboval predovšetkým? Atmosféru jedinečný gameplay zážitok, ktorý s úspechom kombinuje prvky otvoreného sveta, už spomínanej adventúry a v neposlednom rade emóciami podfarbeného príbehu. Čo myslíte, dokázala hra naplniť tieto moje očakávania?

Atmosféra ako najsilnejší motív

Klik pro zvětšení (Caravan SandWitch - recenze)

Aby som dostál tomu náznaku z úvodu recenzie, poďme si spoločne stručne povedať ich históriu. Celé to začalo v roku 2015. Pôvodný zakladatelia firmy boli a stále aj sú bývalí zamestnanci veľkých herných spoločností, sa rozhodli vytvoriť unikátny vlastný projekt, ktorý by kombinoval ich vášeň pre komplexné podanie príbehov a súčasne inovatívne herné mechaniky. Ich prvým úspešným titulom bol projekt Skyward Journey, ktorý získal výrazne pozitívne ohlasy predovšetkým za svoj umelecky pojatý výtvarný štýl a rovnako tak pútavý príbeh. A teraz k veci. Caravan SandWitch je jednoznačne najambicióznejší projekt uvedeného štúdia, ktorý si kladie za cieľ posunúť hranice herného dizajnu a toľko opakovaného rozprávania príbehu. Hlavnou postavou je sympatická mladá slečna Sauge, ktorá sa vracia na svoju domovskú planétu zvanú Cigalo (trošku mi to evokuje iné slovíčko, ale o tom inokedy), aby našla svoju stratenú sestru. Cigáro, ehm, Cigalo, je rozhodne krásna planéta no súčasne zničená a opustená na základe opakovanej ťažby a zotročovania obyvateľov.

Žiadna smrť vás nečaká

Primárnym spôsobom pohybu s kamerou za chrbtom je v tomto prípade veľká oranžová dodávka. pomocou nej budete objavovať rôzne členité komunity a pomáhať miestnym obyvateľom v rôznych krízach. Jednotlivé lokality ponúkajú svojské mini príbehy a predovšetkým hromady tajomstiev, ktoré čakajú na vašu invenciu a odhalenie. Musím, nutné povedať, že očakávane, vyzdvihnúť unikátny vizuálny art oscilujúci medzi rozhýbaným maľovaným obrazom a moderným komiksom. Čaká vás otvorený svet a ten môžete postupne preskúmavať vlastným tempom bez toho, aby vám niekto dýchal na krk. Samozrejme je tu, minimálne v úvode, silná hlavná dejová linka avšak nemenej sú v popredí aj menšie misie lemujúce jej objavovanie. Zákutia mapy vám počas cestovania ponúkajú tonu zberateľských predmetov, čo rovnako dobre prispieva k výbornému pocitu voľnosti. Akokoľvek sa v celom tom dobrodružstve nemusíte obávať nápisu Game Over a smrť je tu tabu, spomínaná atmosféra vás cez to všetko stále dokáže udržať v napätí, aj keď po niekoľkých hodinách sa začne ukazovať nie úplne premyslený scenár.

Príbeh po čase vyšumí

Zaujímavý svet a premyslené prostredie je jedna vec, ale po čase, ako som už viackrát naznačil vyššie, sa z konverzácií s inými postavami začne vytrácať to čaro. NPC postavy sú z dlhodobého hľadiska skôr generické a neponúkajú toľko citovej invencie, ktorú by ste od projektu tohto formátu vlastne očakávali. Vôbec najväčší problém mám s budovaním osobnosti hlavnej hrdinky. Sauge sa nespráva úplne logicky a často netuší ako funguje svet v ktorom sa už dlhodobo pohybuje, čo môže pre mnohých rozbíjať aj mnou vyzdvihovanú atmosféru. Aby som bol však fér, príbeh v istých bodoch dokáže takzvane pritlačiť pedál na podlahu a sám som sa neubránil náznaku slzičky. Záverom ešte krátko na margo hlavnej mechaniky, ktorá ruke v ruke s audiovizuálnym spracovaním povyšuje Caravan SandWitch na novú úroveň. Počas pohybu po mape môžete hromadiť suroviny, ktoré následne viete použiť na vylepšovanie dodávky alebo prípadne v rámci výmenného obchodu s obyvateľmi planéty. Uvádzané vedľajšie misie a ich kvalita korelujú so slušne spracovanými puzzle hádankami roztrúsenými kade tade po mape. Ich vyriešenie si vyžaduje poctivé logické premýšľanie a aj slušnú pamäť, čo sa v indie hrách nie vždy vidí.

Desať hodín oddychu

Caravan SandWitch je neortodoxnou dobrodružnou adventúrou v otvorenom svete ponúkajúcu doslova audiovizuálne hody. Napriek niektorým nedostatkom, objavujúcich sa v neskoršom rozvíjaní hlavného príbehu a celkovej hĺbky NPC, toto dielo dozaista stojí za vašu pozornosť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Dear Villagers

80%
Atmosférou jedinečný indie projekt s pár trieskami, ktoré si však nemusíte počas tých desiatich hodín hrania automaticky všimnúť