Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee!

Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee! - recenze
11:00, 21.01.2019

Univerzum zvané ako Pokémon (áno ten dĺžeň je tam správne) je z môjho pohľadu dnes už multikultúrnym nástrojom na komunikáciu bez slov, niečo ako interaktívne esperanto zmesy rôznych ročníkov, kam s určitosťou spadá aj moja maličkosť. O tejto čarovnej IP, k akej ste možno pričuchli v odlišných formách, sa totižto dá rozprávať hodiny a hodiny len v zmysle názorných prirovnaní a vopred predpokladám s vaším súhlasom, ak poviem, že pokiaľ sa niekde stretnú dvaja hráči všetkých tých RPG verzií lovenia vreckových kamarátov rôzneho druhu, okamžite nastane zrod potencionálneho priateľstva. Ide to jednoducho ruka v ruke s faktom, že tak ako Nintendo dokáže spájať generácie, tak Pokémon je v tomto smere jedným z jeho veľkých pomocníkov. Dnes sa teda spoločne môžeme zase raz stretnúť s novou verziou toho istého, avšak opäť sa nikto nudiť nebude.

Dve takmer identické hry a jedna čarovná cesta za snom...

Klik pro zvětšení (Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee! - recenze)

Platforma Switch tak v podtitule Let's Go dostala prvú z dvoch plánovaných videohier značky Pokémon. Teda už samotný názov vo vás správne prebúdza podobnosť s mobilným hitom (ja to stále nazývam aplikáciou, než plnohodnotnou hrou) GO, ktorú v tomto prípade reprezentuje aj kompatibilita v zmysle prenosu chytených Pokémonov z telefónu do Switchu. Táto forma spojenia dvoch odlišných značiek nanešťastie funguje len jedným smerom, a tak, ak by ste začali okamžite uvažovať o prípadnom love cez Nintendo a následnom integrovaní úlovku do telefónu, rovno na to zabudnite. Nie je to však až tak podstatné, keďže ako Pokémon: Let’s Go, Pikachu!, tak aj Pokémon: Let’s Go, Eevee! dokážu zabaviť aj svojou primárnou koncepciou. No a tá už tradične spočíva v ceste za titulom najlepšieho trénera široko ďaleko, ktorý je schopný sa svojim talentom prebojovať cez všetky telocvične oblasti Kanto a uloví pritom čo najviac vzácnych druhov.

Kooperácia rýchlosťou blesku. Stačí len vytiahnuť Joy-Con a strčiť ho okoloidúcemu do ruky.

Pre mňa osobne už navždy ostane dôležitá, v zmysle celej série Pokémon, hlavne prípona Yellow. Vďaka tejto kultovej časti si dnes svoje detstvo ani neviem predstaviť bez spomienok na Game Boy a cesty autobusom do školy s chuťou loviť malé japonské a imaginárne tvory, o ktorých väčšina môjho okolia ani len nepočula. Preto som s radosťou prijal možnosť recenzovať titul Let's Go, ktorý je voľným nasledovníkom minulosti celej IP a pokúša sa ju navyše prepojiť so súčasným moderným prívlastkom GO. Hráč sa tak počas cesty za získaním všetkých druhov Pokémonov môže o svoje zážitky podeliť s priateľom, a to navyše za asistencie technicky podarenej periférie Poké Ball Plus. Tá fakticky funguje ako plnohodnotný ovládač (vibruje a svieti ako istá nemenovaná technologická novinka na CES 2019), ktorý je reprezentantom jednoduchosti celého konceptu GO. Pomocou pohybu ruky tak môžete aj so spoluhráčom hádzať rôzne varianty Pokébalov na svoj cieľ a slušne sa u toho zabávať. Ostatne všetko to, čo som svojho času prežíval u dielu Yellow, sa objavilo viacmenej aj pod vlajkou Let's Go, avšak je tu jedno veľké ALE, ktoré vysvetlím neskôr.

Joy-Con je síce rozumná voľba v zmysle ovládania, avšak ak si k tejto hre priplatíte za Poké Ball Plus, nájdete v jeho útrobách už uloveného vzácneho Pokémona.

Investícia do spomenutej prídavnej periférie je síce pekná vec, už len jej využitie u mobilného GO sa oplatí, avšak to stále môže v očiach niektorých budiť oprávnené podozrenie, že tak, ako je uvedená aplikácia na telefóny viacmenej jednoduchou arkádou, sa rovnako ani Let's Go nedá považovať za náročnú hru. V tomto sa bohužiaľ skutočne musíme uskromniť s pomerne slabou prekážkou na ceste za titulom šampióna, ktorá v mojom prípade spočívala len v používaní jedného základného Pokémona (Pikachu), ktorému som v neskoršej fáze hry priradil pár pre neho netypických útokov. To všetko, aby som ho mohol využívať aj proti elektrickému druhu. Boje sa aj preto pre mňa stali len otravnou rutinou, ktorú som často riešil pozeraním niekam úplne mimo obrazovky a len stláčaním jedného útoku dookola. Súbojov si totižto v tejto adventúrke užijete do sýtosti. V zásade je na nich postavená celá hrateľnosť a ak ich ja označím za najnudnejšiu súčasť celej hry, určite chápete aj konečné číslo, ktoré visí o pár riadkov nižšie.

Systém putovania rozsiahlou mapou je slušne zvládnutý v zmysle zachovania základných bodov celej série Pokémon.

Dobre si uvedomujem, na akých základoch sa vlastne vývoj Let's Go staval. Je mi jasné, že ide o primeraný zámer osloviť všetku tú casual sortu milovníkov mobilného hrania a mániu okolo GO tak pretaviť na zisky z predaju platformy Switch a všetkého okolo nej. Avšak osobne si myslím, že cez evidentnú snahu autorov o zjednodušenie notoricky známej hrateľnosti bolo možné aspoň o kúsok pritvrdiť, minimálne v spomínanom systéme bojov. Takto z toho vyšla len vizuálne krásna nová forma všetkých Pokémonov, ktorých môžete bezdôvodne hladkať ako svojich vlastných zvieracích kamarátov a dokonca im hádzať ovocie rovno do úst. Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee! je tak ideálnou hrou pre nováčikov v hernej schéme, ktorých doteraz pohltil len prívlastok GO a chceli by sa posunúť ďalej. Práve nim bude koncept tejto hry plne vyhovovať, čo ale logicky otáča mincu s podobizňou zachmúreného profesora Oaka smerom k nám, harcovníkom a pamätníkom v jednom. Pre nás je už podobná forma skôr nutným zlom a vyplnením už tak dlhého času čakania na poriadne a komplexné RPG zo sveta Pokémonov, ktoré sme tu ešte nemali. Snáď sa tento sen naplní s príchodom druhej avizovanej Pokémon hry na Switch.

Po technickej stránke som nezaznamenal žiadne problémy, nech už sa budeme rozprávať o TV alebo handheld režime hrania.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Ceny hry Pokémon: Let's Go, Pikachu! srovnáte na Zboží.cz.