Lovecraftovku Panství hrůzy jsem tu prakticky do nebes vychválil loni na podzim, kdy u nás vyšla česky, teď se budu věnovat prvnímu rozšíření, které v našem jazyce vydalo Blackfire.
Svatyně soumraku je obsahově celkem skromné rozšíření, obsahuje dva nové scénáře, pár mapových dílů, dvě nové postavy a jedno monstrum - Přízrak. Nesmí chybět ani žetony vedlejších postav, které obohatí vaše nové scénáře, a k tomu jsou přihozeny nějaké předměty, kouzlo a jeden nový stav - stres. Ten vám při převodu lupiček na úspěchy jeden úspěch automaticky krade. Není to nic moc brutálního, protože tuto možnost nemusíte vůbec využít, takže je to spíš taková menší nepříjemnost než stavy, které známe ze základní hry.
Mechanika, se kterou jsme se v základní hře Panství hrůzy nesetkali, se jmenuje zadržení. To představuje žeton, který pomocí kouzla nebo předmětu položíte na vámi vybrané pole. Když by se měla nestvůra přes dané pole pohnout nebo na něm zaútočit, můžete místo toho odhodit žeton zadržení a její kolo přeskočit (tabulku s textem berte jako prázdnou). Protože je nepřítel pořád na plánu, i když je zadržen, hody na strach nijak upravené nejsou.
Politika Charlieho Kane a Mistryni bojových umění Lily Chen znáte prakticky ze všech ostatních her tohoto univerza. Oba mají unikátní schopnosti, které se jim až podezřele dokonale hodí na oba scénáře, které v tomto rozšíření jsou. Úlisný politik funguje líp, když jsou kolem žetony postav (nikoli ostatních vyšetřovatelů, pozor!), smrtící bojovnice zase tehdy, je-li v dosahu nějaký ten nepřítel. Obě postavy dobře doplňují váš celkový výběr vyšetřovatelů a jistě se stanou váženými přírůstky, které budete využívat.
Dva scénáře obtížnosti 3 a 4 jsou hodně různorodé dějově, ale jedná se o závody s časem a oba neúspěchy končí vaší smrtí rukou nelítostných kultistů z řádů lóže Stříbrného soumraku. Ten lehčí scénář, ve kterém se na začátku spolu s pěti dalšími lidmi ocitnete ve vězeňské cele, ze které musíte uniknout, nabízí intenzivní a klaustrofobický zážitek z chladného sklepení, ve kterém odmítnete jen čekat na smrt. Vyšetřovatelé musí řešit složité hlavolamy, k čemuž využijí všechny možné vlastnosti své i postav, které jsou ve vězení s vámi. Vaše specializace a odhad jsou tedy klíčové. Napoprvé možná nevyhrajete, protože si nebudete jistí, co přesně od hry čekat a nedojde vám, jak málo času vlastně máte. Váš postup samozřejmě budou zpomalovat nejen pasti a hlavolamy, ale také příležitostný nepřítel.
Ve druhém scénáři se časově ocitnete ve slavnostním období. A nejsou to slavnosti ledajaké, protože zrovna vychází desáté výročí jejich konání. A letos se bude korunovat král a královna. Toto je první scénář, ve kterém se vyskytuje další novinka z hlediska herních mechanik - překrývající se herní díly. V rámci slavnostního průvodu totiž budete muset pohybovat mapovým dílem vozu Zahaleného krále, který jede po ulici. Herní doba tohoto scénáře je dvě hodiny a víc, protože sestává ze dvou aktů, v prvním vyšetřujete ve městě jako takovém, pak se snažíte infiltrovat mezi členy řádu na jejich bálu. Nutno podotknout, že na tuto misi jsem poněkud zanevřel, protože hra vůbec nebere v potaz váš postup v rámci scénáře, ale jenom slepě na pozadí odpočítává kola, která jakmile dojdou, hra vás automaticky prohraje a skončí. A ještě má tu drzost říct, že jsme nenašli, co jsme měli, přitom to jedna z mých postav měla v ruce. Do programování mohli vydavatelé vložit o něco víc než jenom generickou zprávu o selhání, jakmile dojde předepsaný počet kol, toť vše.
Rozšíření Svatyně soumraku je kvalitní, mapové díly jsou moc pěkně udělané, stejně jako figurky postav i přízraku. Noví vyšetřovatelé nejsou znatelně lepší ani horší oproti těm původním, na druhou stranu jsou dostatečně unikátní, abyste si je nevzali jen tak na slepo. Scénáře jsou udělané velmi kvalitně a představují opět nové výzvy, se kterými jste se v základní hře nesetkali. Celkově myslím, že je to kvalitní rozšíření, které obohatí vaše zážitky z Panství hrůzy.
Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Blackfire