Další řežba od tvůrců série The Surge nebo The Lords of Fallen je na dosah. Studio Deck 13 v minulosti oznámilo akční RPG Atlas Fallen, které nyní dostalo status GOLD a jeho vydání 10. srpna tak už nic nebrání.
We're happy to announce that #AtlasFallen has gone GOLD! 💛
— Focus Entertainment (@Focus_entmt) July 4, 2023
See you on August 10 in the land of Atlas: https://t.co/MyPKYUI1Cw pic.twitter.com/B0i9E7ABv0
A o co tedy půjde? Podle některých půjde o mix Devil May Cry a Darksiders. Já se zase podle videí nemohu zbavit dojmu, že koukám na mix Destiny a Monster Hunter World. Ostatně posuďte sami. Svět trpí pod nadvládou bohů na jejichž vrcholu stojí bohyně slunce. Ta mi podobou připomíná titánku Invictus ze seriálu Final Space a jako bonus se vznáší nad planetou což ve mně zase evokuje Destiny a entitu Cestovatele.
Podle trailerů se jí a dalším bohům vzepře jeden bezejmenný hrdina, kterému bude pomocníkem magická rukavice, kterou bude okupovat pro změnu jiná entita. Díky této rukavici každopádně získá magické schopnosti a další výhody, které z něj udělají sílu schopnou osvobodit zotročenou planetu. Příběh možná lehce klišé, ale grafika a prostředí vypadají naprosto luxusně. Velká část planety bude zřejmě pokryta pískem, po kterém budeme bruslit a vypadá to naprosto parádně. Navíc se o tuhle srandu bude možné podělit s kamarádem v kooperaci. Společnost vám budou také dělat všelijaká monstra, která svojí velikostí budou chtít zahanbit i King Konga.
Oproti předchozím souls-like hrám se vývojáři zařekli, že nechtějí jasně vytyčené cesty skrze lokace a přešli na rozlehlé planiny a otevřená prostranství, která budou volně k prozkoumání. To má společně s příběhem a vedlejšími aktivitami zabrat celkem 25 - 30 hodin což je taková ideální stopáž, aby nás udržela zvědavé co se kde najde a zároveň nás neotráví milionem míst k ohledání jako Zaklínač 3. A pokud nesnášíte písek stejně jako Anakin Skywalker, tak nebojte, nejsme na Arrakis a dojde tak i na nějaké ty hory a lesy včetně fauny a flory.
Při průchodu lokacemi budou jako jedna z aktivit dostupné například strážní věže za jejichž zničení, respektive poražení strážce, tvůrci slibují nejen odkrytí různých tajemství, ale i osvobození dané lokace a tím získat dalších výhod. To mi pro změnu připomíná systém Strongholdů v Diablu IV. Zkrátka to vypadá, že Atlas bude mít co nabídnou a i když určitě nepůjde o hru s rozsahem Elden Ringu, i tak možná půjde o zajímavý svět, hodný prozkoumání. Už se nemohu dočkat.