hw
HyperX Cloud III Black

HyperX Cloud III Black - recenze
HyperX Cloud III Black - recenze
11:12, 14.07.2023

Po dlhšej dobe sa aj HyperX rozhodol oprášiť svoj oceňovaný, ba v istom ohľade by sme mohli hovoriť o kultovom rade, headset série Cloud. Tentokrát v dvoch farebných prevedeniach z čoho mne sa do rúk dostala, netradične, čisto čierna verzia Cloud III, o ktorej vám teraz čo to poreferujem.

Pevná konštrukcia

Klik pro zvětšení (HyperX Cloud III Black - recenze)

HyperX Cloud III reprezentujú predstavu o plne káblovej verzii komplexného a nie len herného headsetu v hodnote cca 120 Euro. Už po prvom ohmataní som jasne pochopil, že Angličania nijako nechcú zľavovať s nárokov svojich verných zákazníkov, čoho dôkazom je pevné hliníkové šasi pripomínajúce predchádzajúcu verziu Cloud II. Pri bližšom skúmaní si však človek všimne jemné vylepšenia a to predovšetkým v oblasti úchytov mušieľ - po novom sú oveľa tenšie. Akokoľvek by sa mohlo zdať, že ide o tak jemné kozmetické zmeny, že nestoja ani za reč, osobne si myslím, že opak je pravdou. Práve tieto zásahy do dizajnu robia z nových Cloudov oveľa elegantnejšie pôsobiaci hardvér, s ktorým sa mi oveľa lepšie koexistovalo a to nie len počas hrania, ale aj pri počúvaní muziky v exteriéroch.

Pohodlie na prvom mieste

Celý modelový rad Cloud v sebe nesie snahu o dosiahnutie maximálneho stupňa pohodlia aj počas dlhodobého nosenia. V tomto sa v rámci konštrukčného spracovania trojok nič nemení a okrem toho, že samotné šasi je precízne spracované a znesie aj drsnejšie zaobchádzanie, súčasne je možné ho nosiť na hlave pokojne aj celý deň - sám som testoval scenár, kedy som s ním šesť hodín v kuse hral videohry a následne prepol jack do mobilu a išiel von počúvať hudbu. V balení sa okrem headsetu samotného nachádza aj zaujímavý bonus v podobe redukcie na USB-A lomeno USB-C port, čo znamená, že slúchadlá viete skombinovať so širokou škálou konzol, telefónov a samozrejme aj PC strojov. Dostatočne dlhý kábel je krásne poddajný, aj keď by som prijal možnosť ho odpojiť od tela. Tak či onak, mikrofón sa odpojiť dá a ak na niečom HyperX v nových Claudoch zapracoval, tak je to práve na kvalite snímaného hlasu.

Zapojíš a ideš, ale...

Obsluha headsetu je absolútne primitívna. Stačí ho len zapojiť, zvyknúť si na premiestnenie mute spínaču pre mikrofón a môžete začať hrať, alebo počúvať muziku. Koncept jednoduchosti si užívateľ môže, v prípade ak má záujem, skomplikovať prepojením so softvérom v PC a nastaviť si tak simulovanie priestorového zvuku (DTSX), hlasitosť v meničoch (53 mm) a rovnako tak intenzitu mikrofónu. Pasívne odbúravanie okolitých ruchov je vďaka uzatvorenej konštrukcii meničov výborné, čo sa už však nedá úplne povedať o kvalite zvuku samotného. Čo najviac chýba novým Cloudom? Jednoznačne výraznejšia basová linka a väčší tlak na výšky - zvuk tak bez separátneho ladenia môžem označiť za dosť latentný a nevýrazný. Pri hraní hier to nevidím ako žiadnu zásadnú prekážku, avšak akonáhle začnete cez Cloud III počúvať hudbu, a nie ste vyložene hluchý ako poleno, z vašich obľúbených skladieb sa lusknutím prsta vytratí sviežosť. Je preto fér povedať, že testovaný headset obstál ako herné náradie, avšak prienik mimo tejto bubliny už nebol tak úspešný.

Pre hráčov

Po prepojení headsetu s konzolou prostredníctvom USB redukcie (skúšal som Nintendo Switch, Xbox Series X, PlayStation 5, ROG Ally), som vypozoroval jemné posuny v nastavení ekvalizéra, kde stredná linka išla o pár bodov dole a naopak výšky sa natiahli opačným smerom. Je evidentné, že HyperX si dal prácu s tým, aby v rámci hernej prevádzky svoj hardvér trocha viac vyladil, čo má za následok skutočnosť, že v online multiplayer hrách sa s týmto náradím nebudete cítiť nejako znevýhodnenými. O to viac keď vám poviem, že mikrofón je v rámci mojej bodovacej stupnice na tom ešte výrazne lepšie. Snímaný zvuk je čistý a bez nechcených ruchov v pozadí, o čom sa môžete presvedčiť prostredníctvom nahrávky nižšie.

Záverom už len malé zhrnutie. Pre každého, kto si doma robí vežičku z krabíc od HyperX slúchadiel bude kvalita nových Cloud III viac ako prijateľná a ja nemám dôvod ich od nákupu nejako zásadnejšie odhovárať. Rovnako tak viem tento headset odporúčať komukoľvek, kto zháňa pohodlné káblové a čisto herné slúchadlá na celodenné nosenie, avšak kto si chce zaplatiť aj za multifunkčnosť v rámci počúvania hudby na vysokej úrovni, bude sa musieť poobzerať inde.

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti HyperX