Fitness Circuit

Fitness Circuit - recenze
Fitness Circuit - recenze
10:13, 09.08.2023

Léto máme v plném proudu, takže jestli chcete začít zhubnout do letošních plavek, už je věru pěkně pozdě. Nikdy ale není pozdě shodit faldíky do těch příštích! A kdy jindy začít než dnes. Nejsme ale magazín o zdravém životním stylu, takže o vyváženém jídelníčku a zvrácenosti sedavého způsobu života vás tu poučovat nebudu. Jsme web o hraní a faktem je, že i něj se člověk může pěkně zapotit. A ne, nemluvím o hodinové partičce Doty, u které se bojíte, že až ten příští fight prohrajete, bude po všem a zbyde jen vztek na neschopné spoluhráče. Máme tu i gamesy, kde člověk může hejbnout kostrou a vypotit pár pivek a smažáků, co nabral na letošní vodě.

Klik pro zvětšení (Fitness Circuit - recenze)

Kde jsou ale doby, kdy každá konzole měla svoji kameru a pohybové ovládání. Zbyl nám defacto jen Switch a VR platformy, a právě prvně jmenovanému se budeme věnovat, konkrétně věci jménem Fitness Circuit od Jupiter Corporation, což je prakticky neznámý vývojář, který za sebou má v poslední době především sérii Picross. Jestli jste od nich někdy něco hráli, můžete si odpustit rozcvičku.

Cvičit na Swtichi může být prima, titul Ring Adventure je toho důkazem. Jen ta obruč, co mi leží v obýváku a posměšně na mě každý den mrká, že bych se měl pohnout, je lehce rozčilující. V případě Fitness Circuit nečekejte žádné extra příslušenství a ani kompatibilitu se zmíněnou výbavou z Ring Adventure, vystačíte si s párem joyconů. Což je ve výsledku hlavní kámen úrazu celé hry.

Neberte mě zle, Joycony jsou super a pokaždé, co mám zapnutou Mario Party tak čumím, jak dobře ty gyroskopy fungují, ale při pohybu ve větším prostoru už to taková sláva není a snímání přes kameru zkrátka chybí. Ve Fitness Circuit se snažíte napodobovat cviky, jež vám na obrazovce předvádí vybraný “běžec” (na výběr jsou tři ženy a tři chlapi trenérů) navlečený do lascivních cyberpunk oblečků. Aby to byla alespoň o trochu větší zábava, postavička na obrazovce nedělá stejné pohyby, co vy, ale lozí po stěně, bruslí, vesluje, jezdí na prkně a jednoduše dělá spoustu aktivit, které zní a vypadají zábavněji než hraní FC před telkou.

Hra bohužel často špatně identifikuje vaše pohyby ať se snažíte, jak se snažíte, a nezapočítá vám správně provedený cvik. Ale když budete jen zbůhdarma tak máchat rukama jak při odhánění hejna komárů, pravděpodobně dostanete to nejlepší hodnocení. Jasně, necvičíte pro body, ale pro sebe, jenže je to lehce deprimující. Připočítejte k tomu fakt, že jde víceméně o rytmickou hru protože cviky musíte dělat v přesně stanovených intervalech a se správnou rychlostí, jinak dostanete od kouče za pět. Teda za nula.

Rychlost intervalu ani délku si nejde zvolit, což je vyloženě k vzteku. V důsledku to vede k tomu, že se buď úplně vykašlete na nějakou hru a body a jen zaměříte na to, že budete dělat správně uvedené cviky anebo se opět uchýlíte k máchání rukama a budete sbírat bodíky, za něž si můžete koupit další virtuální hadříky.

Beru v potaz, že vývojáři nemůžou za omezení konzole, co se týče přesnosti rozpoznávání pohybu, ale rozhodně to mohli udělat hromadu věcí lépe. Trénink si můžete nechat vygenerovat nebo si ho sestavit dle sebe a vybrat si z několika desítek aktivit, ale nemůžete si třeba zvolit, jak dlouhá bude, jen počet kol, která mají proměnlivou délku. Hlavně pokud se vám nevede trefovat rytmus, budete makat mnohem déle, a ještě vám hra posměšně napíše, že jste spálili nula nula nic, ačkoliv jste se zpotili jak jen to je v rámci mezí možné.

Ve Fitness Circuit najdete cviky zaměřené jak na kardio, tak sílu, ale vzhledem k tomu, že cvičíte jen s joycony jsou ty silové spíše “silové”. Škoda, že si autoři neprosadili možnost používat výbavičku z Ring Adventure, mohlo to být mnohem lepší i co se týče snímání polohy nohou, kdy FC nedokáže vyhodnotit, jestli děláte dřep nebo ne. Osobně jsme po několika dnech přestal dávat pozor na to, co se na obrazovce děje a bral jsem FC jako tréninkovou pomůcku, která mi vybere, co dneska budu dělat, abych se rozehřál, protože snažit se dělat všechno správně a rozčilovat se nad nepřesností mě vůbec nebavilo a netuším, jestli někdy v budoucnu titul ještě zapnu, především když vlastním Ring Adventure. Přestože je konkurence minimální, není mnoho důvodů si Fitness Circuit pořizovat, především pokud vlastníte podobný titul nebo dokud se neobjeví v nějaké extrémní slevě.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Chunsoft

SLABÉ
45%