Zombie Koťátka

Zombie Koťátka - recenze
Zombie Koťátka - recenze
08:27, 24.04.2023

Vybuchujúce mačky sa už od roku svojho uvedenia na trh stali istým kultúrnym fenoménom, zvlášť ak do tohto pojmu dokážete zahrnúť uznanie spoločenských hier čoby fenoménu v tom pravom slova zmysle. Tak či onak, jednoduché princípy kartovej hry s variáciou na nám lokálne dobre známeho čierneho Petra, sa za tie isté roky pretransformovali do rôznych podôb a tá aktuálna páchne po hnilobe a zatuchnutej hline. Z mačiek sa totižto stali nemŕtve bytosti a to so sebou automaticky prináša niekoľko zaujímavých nových prvkov.

Smrť už nie je tým čím bývala

Klik pro zvětšení (Zombie Koťátka - recenze)

Hlavná pointa ostáva nemenná. Dva až päť milovníkov záhrobných mršín si medzi sebou rozdá päticu kariet a následne sa v smere hodinových ručičiek snažia udržať čo najdlhšie v hre. Jednotlivé karty majú opäť jednotlivé funkcie a z veľkej časti je nutné ich často zdvojovať, čím vás koncept láka na ťahanie kariet a rovnako tak aj na ich využívanie v snahe uškodiť vašim protivníkom. Čoho sa všetci boja? Opäť toho, že si potiahnu výbušninu a skončia na cintoríne, avšak novinkou je fakt, že smrť už nie je definitíva a keďže tu máme edíciu z ktorej by sa legendárnemu režisérovi George A. Romerovi zarosili tie jeho popolníky čo nosil, lístok na onen svet je stále plný nádeje, že sa raz vrátite späť do hry.

Už ti nezničí kariéru tak ako predtým

Element "zombie" prináša do dobre známeho konceptu vybuchujúcich mačičiek možnosť oživenia pomocou špeciálnej karty. Tú na začiatku partie obdrží každý jeden účastník a ak sa mu stane to nešťastie, že si potiahne onoho čierneho Petra, môže smrť oklamať práve touto kartou, ale súčasne má priestor na taktizovanie a dokáže sa cielene (ak samozrejme spomínanú kartu záchrany má) odobrať do záhrobia. K čomu je to dobré? Ako zombie dokáže čiastočne škodiť zvyšku osadenstva a akonáhle sa niekto oživí onou kartou, čo si on sám nechal strategicky na ruke, oživuje súčasne aj druhého mŕtveho kolegu - ak je v partii viacero zombie, ten čo sa oživuje, má právo si z nich vybrať práve toho koho chce. Aj takáto malá zmena v možnostiach prináša do hrania zaujímavé a hlavne funkčné osvieženie a bol som prekvapený z toho ako dobre to vlastne funguje.

Instantná zábava

Ostanem ešte u tejto najväčšej novinky v rámci celej značky nedobrovoľne poletujúcich mačičiek. Možnosti oživenia sú v niektorých prípadoch schopné predĺžiť hraciu dobu trojnásobne až štvornásobne, stačí len aby hráči na poslednú chvíľu vytiahli to proklamované eso z rukávu a aj ten, čo si bol istý, že už nemôže v danej partii dopadnúť zle náhle zistí, že hra začína nanovo. Tých nových kariet je tu však ešte o mačací chĺpok viacej. Hráči majú napríklad možnosť nazrieť pod tri karty v ťahacom balíčku a prispôsobiť tak taktiku na základe akéhosi videnia do budúcnosti. Rovnako zaujímavou kartou je tá s pointou útočenia na živých, kde po jej vynesení, musí nasledujúci živý hráč ťahať trojicu kariet za každého mŕtveho v aktuálnej partii. Ak sú mŕtvi traja, viete si asi predstaviť, čo to pre tohto hráča znamená.

Jednoduché

Jednoduchosť pravidiel ide ruka v ruke s krásnym grafickým artom samotných kariet, kde si hráči môžu neraz krátiť čas ich skúmaním a vedzte, že sa neubránia úsmevom. Bolo príjemné sledovať, ako sa v našej sociálnej bubline tieto vylepšené výbušné mačky rýchlo etablovali a keď som sa počas niekoľkých stretnutí opýtal; čím si vážené osadenstvo želá započať stolovú seansu, ak to tak môžem metaforicky povedať, drvivá väčšina si na rozjazd pýtala práve Zombie Koťátka. Existuje snáď ešte lepšia forma odporúčania než práve táto skutočnosť?

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Blackfire

90%
Podarená variácia známej kartovej zábavy